Cercetătorii italieni de la Institutul de Cristalografie al Consiliului Național de Cercetare au utilizat o nouă tehnică, folosind raze X, pentru a data pânza, supranumită „Giulgiul din Torino”, iar concluziile lor arată că aceasta a fost fabricată în urmă cu aproximativ 2.000 de ani, aproximativ în perioada în care Iisus ar fi trăit și a murit.
În studiul lor, oamenii de știință peninsulari au folosit o metodă care măsoară îmbătrânirea naturală a celulozei din fibrele de in pentru a stabili timpul trecut de când au fost produse.
Cercetătorii și-au comparat rezultatele cu analizele altor bucăți de material găsite în Israel, care datează din secolul I.
Profilurile datelor au fost pe deplin compatibile cu măsurătorile obținute pe o mostră de lenjerie a cărei datare, conform înregistrărilor istorice, este 55-74 d.Hr., găsită la Masada, Israel, au indicat autorii studiului.
Dr. Liberato de Caro, autorul principal al studiului, a insistat că testul din 1988, prin care s-a efectuat datarea cu carbon radioactiv, ar trebui să fie considerat incorect, deoarece „probele de țesături sunt de obicei supuse la tot felul de contaminări, care nu pot fi eliminate complet din proba datată”.
O analiză științifică anterioară a țesăturii infirmase autenticitatea artefactului. Țesătura a fost datată cu metoda carbon-14 undeva între 1260 și 1390, cu mult după moartea lui Iisus Hristos.
Mulți credincioși cred că trupul lui Iisus s-a imprimat miraculos pe țesătură, dar există sceptici care au pus la îndoială autenticitatea giulgiului încă de când a fost expus pentru prima dată, în 1350.
Pânza pare să prezinte imagini înfățișând un bărbat slăbănog, care avea o înălțime cuprinsă între 1,7 și 1,8 metri. Semnele de pe corp corespund, de asemenea, rănilor de răstignire ale lui Iisus menționate în Biblie, inclusiv semne de spini pe cap, tăieturi pe spate și vânătăi pe umeri.
Biblia spune că Iosif din Arimateea a înfășurat trupul lui Iisus într-un giulgiu de in înainte de a-l pune într-un mormânt, rostogolind o piatră mare pentru a acoperi intrarea.
Giulgiul a fost păstrat din 1578 în capela regală a catedralei San Giovanni Battista din Torino, Italia.
Foto: Profimedia
Realist2023 • 21.08.2024, 18:56
Singurul studiu independent si cu adevarat stiintific a dovedit (bazat pe C14) ca este vorba de un fals medieval dintre anii 1260 și 1390. Aceasta concluzie converge cu faptul ca acest giulgiu (ca sunt mai multe !!) a aparut misterios intr-o perioada de abundenta a comertului cu falsuri religioase, neavand o trasabilitate serioasa. De altfel, este EVIDENT ca este o pictura (chiar daca s-a folosit sange real): mainile sunt PREA LUNGI si acopera rizibil si pudic zona sexuala, fata este prea ingusta pt a corespunde unei infasurari a panzei - situatie in care oricum NU apar deslusit MARGINILE chipului, etc, etc. E chiar un fals RIDICOL !!