JBL este parte a Harman International, companie care a fost cumpărată anul trecut de către Samsung.
În fapt, este vorba de boxe inteligente dotate cu ecrane. Google spune că noile dispozitive vor permite comenzi vocale, pornirea sau schimbarea muzicii, controlul luminilor sau setarea de alarme.
Aceste ”ecrane inteligente” nu vor permite instalarea de aplicații sau navigarea pe internet cu ajutorul unui browser, acestea fiind optimizate pentru calitatea sunetului și ascultarea comenzilor vocale. Informațiile și comenzile vor apărea pe ecran.
De asemenea, acestea pot lansa un video chat prin sistemele Google Duo sau pot afișa imagini din Google Photos.
”Ecranele inteligente” prezentate de către Lenovo au 8 și 10 inchi, iar rezoluția este HD ready sau Full HD. Procesorul folosit este Qualcomm Snapdragon 624, iar acesta vine însoțit de 2GB de memorie RAM și doar 4 GB pentru stocare. Lenovo va lansa produsele în vară. Cel mic costă 199 de dolari, iar cel mare 249 de dolari, conform The Verge.
În esență, această platformă redirecționează utilizatorii tot mai mult în ecosistemul Google, ceea ce mai departe se transformă în venituri pentru compania atunci când va începe să afișeze sau să rostească reclame.
Bătălia pentru inteligența artificială
Gadgeturile țintesc Amazon, care a lansat recent două astfel de gadgeturi dotate cu ecrane, respectiv Echo Show și Echo Spot. Amazon Echo Show costă 230 de dolari, iar Echo Spot 130 de dolari.
Google se află la cuțite cu Amazon atât în privința prezenței aplicației YouTube pe gadgeturile Amazon, dar și în privința vânzării unor dispozitive Nest sau Chromecast ale Google pe site-ul Amazon.
Amazon a lansat boxele inteligente Echo în 2014, dotate cu asistentul virtual Alexa. Acestea au ajuns să domine sectorul, având o cotă de piață de două treimi chiar dacă Google și-a lansat o gamă proprie.
Apple a prezentat la rândul său boxa inteligentă HomePod, care trebuia să apară pe piață în luna decembrie. Apple a amânat însă lansarea pentru prima parte a acestui an.