Inca de la inceputul mandatului, premierul a avut o linie verde ce s-a aflat in subordinea Ministerului Informatiilor Publice. O data cu adoptarea legii privind aprobarea tacita, lege pe care autoritatile nu s-au ostenit s-o trateze ca atare, premierul a dorit sa primeasca din nou plangeri de la cetateni. Fosta linie telefonica a fost transformata in linia verde pentru aplicarea aprobarii tacite (0800.080.200) aflata in subordinea Agentiei pentru Strategii Guvernamentale.
Pentru ca, recent, departamentul din agentie responsabil cu aceasta linie, a fost transferat la Cancelaria primului ministru si linia verde si-a schimbat administratorul. incercand sa dam de urma acestui post telefonic, am constatat ca la cancelarie nu se stia de aceasta linie si nici ca ar putea avea un asemenea serviciu. „Pentru ce ne trebuie linii verzi”, a fost raspunsul unui reprezentat al biroului pentru relatiile cu publicul. Asa ca, in momentul de fata cetatenii nu au cum sa se planga primului ministru, pentru ca „linia a fost taiata”. Un alt functionar ne-a indrumat sa sunam la 0800200200. Numai ca la acest numar raspunde supermarketul Media Galaxy.
O alta linie telefonica la care cetatenii erau invitati sa semnaleze cazurile de coruptie care ii sufoca si care le fac viata grea este cea a Parchetului National Anticoruptie (021. 312.73.99). insa si aceasta initiativa, anuntata cu bucurie de premierul Adrian Nastase, si care parea promitatoare, s-a dovedit un esec. Acum nu mai functioneaza. Linia este defecta si, in plus, nici angajatii PNA nu mai cunosc numarul.
Doar Secretariatul General al Guvernului mai are o linie verde: 0800.800.222. Nu e stiuta de prea multa lume, deoarece numarul poate fi gasit doar pe Internet. Linia nu a avut nici un fel de promovare, iar cei care o apeleaza sunt in general persoane care au aflat de aceasta „printr-o cunostinta”.