„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în zilele de luni, 15 iulie, și marți, 16 iulie 2024, traficul feroviar se va desfășura în continuare în condiții speciale la nivel național, prin reducerea vitezei de circulație a trenurilor, ca urmare a atenționării de cod roșu de temperaturi extreme de 42 de grade Celsius în aer, extinsă de Administrația Națională de Meteorologie în aproape toată țara”, a transmis CFR Infrastructură, compania responsabilă de administrarea, întreținerea și dezvoltarea infrastructurii.
Restricțiile de circulație au venit la scurt timp după ce ANM a transmis că temperaturile vor atinge 42 de grade Celsius la umbră, „iar reducerea vitezei de circulație a trenurilor este o măsură necesară pentru menținerea siguranței pe calea ferată”.
„Reducerea vitezei de circulație a trenurilor, în medie cu 20-30 km/h față de viteza normală, pe întreaga rețea feroviară, aflată încă două zile sub incidența avertizărilor meteo de temperaturi extreme de 42 de grade Celsius la umbră, este principala măsură aplicată de toate administrațiile feroviare pe rețelele de căi ferate, în astfel de situații extreme”, spun reprezentanții CFR.
Măsura se aplică și operatorilor privați, „care vor fi avizați operativ când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce intervale de stații”.
CFR le-a recomandat călătorilor să consulte site-urile operatorilor de transport feroviar de călători pentru a vedea dacă sunt întârzieri sau chiar anulări de trenuri.
„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA transmite scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile care se vor întregistra în circulația trenurilor în următoarele zile pentru care a fost prelungită avertizarea ANM de temperaturi extreme de 42 de grade Celsius la umbră și îi asigurăm totodată de faptul că, reducerea vitezei de circulație cu 20 – 30 km/h față de viteza normală, care va conduce implicit și la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situații extreme, de orice sistem feroviar, în vederea menținerii condiţiilor de siguranţă în trafic”, a mai transmis compania.
Și CFR Călători a anunțat recent că materialul rulant din România nu a fost proiectat pentru temperaturi înalte, dar și că în perioadele în care sunt valuri de căldură și caniculă aerul condiționat din trenuri nu va face față la nivelul obișnuit.
Meteorologii au transmis luni, 15 iulie, că în România urmează un val de caniculă care cuprinde aproape toată țara, inclusiv Bucureștiul și litoralul, iar temperaturile vor atinge 42 de grade Celsius.