Personalul feroviar al CFR SA a acționat în cursul
nopții cu un tren de intervenție, format din vinciuri hidraulice și o macara de
mare tonaj pentru ridicarea, repunerea pe șină a vagoanelor deraiate și
retragerea garniturilor din zona accidentului, operațiunile fiind finalizate în
această dimineață, circulația trenurilor în stația Ploiești Triaj fiind
redeschisă la ora 6.30, în condiții normale de trafic.
”Menționăm faptul că pentru asigurarea continuității
traficului feroviar spre și dinspre Moldova până la finalizarea intervențiilor
de ridicare și retragere a vagoanelor deraiate din zona accidentului, CFR SA a
redirecționat circulația tuturor trenurilor care tranzitau stația Ploiești
Triaj pe rute alternative, astfel trenurile de călători au circulat pe ruta
Brazi – Ram Ploiesti Triaj – Ploiesti Vest – Ploiești Sud (și retur), iar
trenurile de marfă pe ruta Brazi – Ghighiu – Ploiești Est (și retur)”, spun cei
de la CFR.
Miercuri, în jurul orei 15:45, s-au ciocnit frontal două trenuri: trenul Regio 5008 care circula în relația Buzău – Ploiești Sud – București Nord și un tren privat de marfă, între stațiile Ploiești Sud – Ploiești Triaj.
Trenul de călători era format din 4 vagoane etajate și
avea la bord circa 50 de călători. CFR Călători a spus că trenul Regio avea 20
km/h.
Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) va
stabili cauzele producerii acestui accident feroviar.