Şaptesprezece dintre şantiere sunt în jumătatea de sud a țării, valoarea lucrărilor fiind de 35,5 milioane de lei. Se fac lucrări de reparații și întreținere pe secțiile Videle-Ciolpani, Giurgiu-Videle, Buciumeni-Mogoșoaia și Chitila-Băneasa, Chitila-Pitești, Vadu Lat-Zăvestreni Ghergani (linia II), București Nord (linia III Grivița), București Triaj și București Grivița. De asemenea, se lucrează pe secțiile Videle-Orșova, Lainici-Pietrele Albe, Măldăeni-Mihăești-Radomirești, Călimănești-Cozia, Golești–Piatra Olt, Banu Mărăcine-Malu Mare (firul I), Leu–Malu Mare (firul I), Vârciorova, Cataloi-Tulcea Mărfuri, Timișoara Nord, Ilia-Lugoj, Orșova-Jimbolia.
În centrul țării, pe Regionala Brașov sunt 12 șantiere pentru lucrări de reparații la linii, la instalaţiile de dirijare a traficului, la aparate de cale, poduri, podețe și clădiri de stație, valoarea totală a contractelor în derulare fiind de 47,4 milioane de lei. Se lucrează în stațiile Ghimbav, Ghimbav-Codlea, Codlea, Codlea-Dumbrăviţa, Dumbrăviţa-Vlădeni, Vlădeni-Brădet, Brădet, Şercaia, Făgăraş-Voila, Voila, Voila-Ucea, Ucea, Ucea-Arpaş, Rastolita, Galautas, Subcetate Mureș, Lazarea, Gheorghieni, Voslobeni, Brașov, Sighișoara, Alba-Iulia, Augustin, Racoș, Rupea și pe distanțele Siculeni-Mihăileni, Miercurea Ciuc-Siculeni, Siculeni-Mădăraș, Timișu de Sus-Dârste, Racoș-Rupea. Lucrări sunt și pe secția de cale ferată Miercurea Sibiului-Cunța, la podul de la kilometrul 89 și la podețul de la kilometrul 101, între Brașov și Podu Olt, în stațiile Brașov, Stânceni, Târgu Mureș Sud, Deda, Vânători, Sighișoara și pe intervalul Podu Olt-Tălmaciu-Selimbar, între stațiile Sibiu și Copșa Mică.
În partea de nord a țării, pe Regionalele Cluj și Iași sunt 16 șantiere pentru lucrări de reparații la linii, aparate de cale, poduri și tuneluri, a căror valoare este de 58 milioane de lei. Se lucreză pe linia Valea Vișeului-Petrova, unde se fac reparații capitale la tunel Runcu și pe linia Iza-Vișeul de Jos, pentru consolidarea portalului de ieșire din tunel Drăgoioasa. Lucrări sunt și pe secțiile Apahida-Cluj Napoca, Lăpușel-Baia Mare, Apahida-Jucu, Călărași Turda-Valea Florilor (firele I și II) și în stațiile Vadu Crișului, Tileag, Episcopia Bihor și Oradea. Șantiere sunt și pe secțiile Pașcani-Iași, Măgura Ilvei-Ilva Mare, Ploiești-Vicșani, Prisaca Dornei-Câmpulung Est și în stația Suceava Nord.
Reprezentanții companiei CFR spun că traficul feroviar nu este afectat de aceste lucrări, fiind asigurat în condiţii optime.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro