UPDATE – ora 18.10: „În data de 21 ianuarie, compunerea trenului IR 1582 Constanța – București a fost redusă cu un vagon, din cauza unei defecțiuni tehnice la instalația de încălzire.
Conform utilizării monitorizate prin sistemul electronic de vânzări, pasagerii cu bilete la acest vagon puteau ocupa locurile libere din celelalte vagoane, așa cum de altfel au și fost îndrumați de către personalul de tren, tuturor pasagerilor fiindu-le oferit loc în tren.
Dacă totuși au existat pasageri care au călătorit în picioare, acestora li se va restitui contravaloarea locului plătit, conform reglementărilor în vigoare”, a precizat CFR Călători, prin intermediul unui comunicat, cerându-și scuze pentru neplăcerile cauzate de acest incident.
Astfel, CFR Călători a vândut bilete la vagonul nr. 5 al acestui tren, care ulterior a fost trecut pe linie moartă de către reprezentanții companiei.
În zadar l-au căutat pasagerii, chiar dacă unii dintre ei își rezervaseră bilete la vagonul-fantomă, chiar și cu o săptămâna înainte. În ziua călătoriei, s-au trezit că nu au locuri și nici vagon.
Controlorul umbla, înaintea plecării garniturii, cu o listă cu cele aproximativ 100 de persoane rămase fără loc, încercând să le redistribuie în întreg trenul, după cum se poate vedea în videoclipul de mai jos:
Ulterior, întrebat cum a fost posibilă încurcătura, controlorul trenului a declarat pentru Libertatea că garnitura a sosit de la București, în această dimineață, cu toate cele cinci vagoane, doar că unul era defect, mai precis nu furniza căldură în salon.
„Am sesizat conducerii acest fapt, iar aceștia au spus ca vor încerca să remedieze situația, dar între timp s-a luat decizia decuplării acestuia. Am încercat (controlorul și șeful de tren – n.r.) să relocăm pasagerii, pentru ca existau locuri libere în celelalte vagoane, dar nu există nici înțelegere din partea călătorilor afectați si nici nu putem sa îi ridicăm de pe locuri, chiar dacă nu le aparțin”.
Concret, călătorii afectați din vagonul 5 au ocupat locuri libere din vagoanele 1-4, care – la rândul lor – era rezervate, iar când au fost revendicate… aceștia, nervoși, au refuzat să le elibereze.
Bineînțeles că s-a creat haos, mai ales că printre călătorii de la vagonul 5 se aflau bătrâni, femei și copii. Mulți au apelat la bunăvoința celorlalți pasageri, ca să stea jos.
Așadar, foarte mulți călători, care au plătit 5 lei în plus pentru rezervarea locului, pe lângă prețul biletului de 55 de lei, s-au trezit puși în situația să meargă în picioare timp de două ore, cât durează cursa Constanța-București Nord, fiind cursă direct, fără alte opriri.
Niciun reprezentant al Gării din Constanța nu a putut fi contactat de călătorii aflați în tren, pentru a lămuri situația, iar controlorul a ridicat din umeri și doar a încercat să aplaneze conflictul, care oricum nu a fost creat de el.
O parte dintre călători, nemulțumiți de situație, au declarat că vor depune plângere la CFR Călători, chiar dacă șeful de tren nu i-a ajutat cu informații utile, numere de telefon, adrese de mail sau persoane de contact, în legătură cu acest demers.
Acest caz amintește de o situație similară, din vara anului trecut, atunci când CFR Călători a vândut bilete pentru un vagon inexistent. Atunci, compania a restituit banii pasagerilor care au cumpărat bilete la un tren regio pe ruta Braşov – Bucureşti Nord. Rămâne de văzut ce va face acum…
De altfel, compania feroviară se plânge că gratuitatea studenților la călătorii cu trenul a lăsat CFR Călători fără vagoane, după ce traficul a crescut cu 75%.
FOTO – Arhivă
CITEȘTE ȘI.. Casa artistului Ruslan Lazarin a fost spartă de hoți. Ce i-au furat tâlharii din locuință
Olteanul care s-a trezit din morți în timpul priveghiului. Cazuri tulburătoare în care oamenii s-au ridicat din sicriu
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro