„Anul acesta rămâne varianta cu Grecia, ceea ce am început anul trecut, și de asemenea în relația cu Turcia vom avea un vagon de dormit asigurat de CFR Călători și alte vagoane asigurate de administrațiile care participă la realizarea acestui tren către Turcia – bulgarii și turcii vor contribui la compunerea trenului — începând din data de 2 iunie. În compunerea trenului spre Salonic intenționăm să introducem vagoane pentru transportul autovehiculelor. În acest sens, chiar în planul de investiții am prevăzut sume pentru reparațiile mici care trebuie realizate și reparațiile periodice la cele două vagoane care există în momentul de față în parcul nostru și care pot circula cu viteză de până la 200 de km/oră în compunerea trenului de călători. Acest tren va duce zilnic pasageri la Istanbul și Sofia, iar grupa de Salonic va fi atașată la trenul de Istanbul o dată pe săptămână”, a spus Szentes.
În ceea ce privește numărul mașinilor care vor putea fi transportate până la Salonic, șeful CFR Călători a precizat că depinde de modelul acestora: „Numărul mașinilor care ar încăpea pe o platformă depinde de dimensiunea lor. Noi intenționăm la început să folosim din capacitatea acestui vagon numai partea de jos în timpul testelor pe care le vom face, după care vom folosi și partea cu etaj, care necesită alt sistem de lift pentru urcarea și debarcarea vehiculelor în și din vagon. În prima fază, după ce vor fi reparate aceste vagoane și vor fi recondiționate — și vor fi probabil acoperite împotriva distrugerilor care pot apărea în urma aruncării cu pietre și a altor obiecte în tren — vom face primele teste în relația București Nord — Arad, îmbarcarea făcându-se în gara Basarab, până la Arad, unde există rampă specială, confecționată pentru îmbarcare-debarcare. Ar putea încăpea 4 sau 5 mașini în partea de sus a vagonului și probabil cu una sau două mai multe în partea de jos”.
Potrivit acestuia, încă se lucrează la stabilirea tarifelor pentru transportul autoturismelor cu trenul. „La tarife deja se lucrează, dar nu pot să mă pronunț până nu avem tarifele gândite în funcție și de cheltuielile pe care le avem”, a spus Iosif Szentes.
În schimb, biletele pentru aceste destinații, în ceea ce îi privește pe călători, au fost puse în vânzare. O călătorie dus, Bucureşti-Salonic, costă aproximativ 45 euro la clasa a 2-a şi 58 euro la vagonul de dormit.
Între timp, CFR are de rezolvat o altă problemă. Petiție împotriva desființării trenului Satu Mare – București. 14 primari au semnat deja actul.
Un grup de angajați ai CFR Satu Mare a înaintat o petiție împotriva desființării trenului Satu Mare – București. Asta după ce au primit o adresă a conducerii CFR Călători prin care au fost aprobate modificări în circulația trenurilor.