Cuprins:
CFR Călători spune că oferta ei a fost mai bună
Motivul? Contestaţia are în vedere faptul că în conformitate cu ultima ofertă acceptată de către sistemul organizat de către B.R.M, oferta CFR Călători a fost de 24,84 de lei/km şi nu 24,99 lei/km aşa cum reține Hotărârea mai sus invocată, preţ la care operatorul Interregional Călători SRL nu putea fi declarat, sub nicio formă, câştigător în dauna CFR Călători, se arată în comunicatul companiei feroviare de stat.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunţat, vineri, finalizarea procedurii de evaluare tehnică şi economico-financiară a ofertelor înaintate de cei doi operatori feroviari – CFR Călători şi Interregional Călători – în cadrul procedurii de achiziţie CSP – L2.
„Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocate pentru tranzacționare, Comisia de analiză şi evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obţinută electronic şi a hotărât adjudecarea şi acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei. Totodată, ARF a acceptat şi nominalizat cu statut de rezervă oferta societății CFR Călători, la valoarea compensaţiei unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei”, se spune în anunţul ARF, postat pe pagina de Facebook.
Un ban în plus
Ciudățenia licitației BRM este că oferta Interregional Călători a fost mai bună decât cea a CFR Călători cu un singur ban la tren-kilometru.
Valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km cerută de operatorul privat din Cluj a fost de 24,98 de lei. Totodată, ARF a acceptat și nominalizat cu statut de rezervă, oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 de lei.
„Închirierea a 13 trenuri de călători unui operator care are o cotă de piață infimă față de CFR Călători este scandaloasă și ar trebui cercetată de către organele de luptă împotriva corupției”, spune Maxim Rodrigo, liderul sindical al Federației Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România.
Practic și CFR Călători, și Interregional le revin câte 12-13 trenuri, însă operatorul de stat are o cotă de piață incomparabilă față de cel privat
Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul şi centrul ţării, contribuind la îmbunătăţirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile Bucureşti, Cluj-Napoca, Braşov, Arad, Timişoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc şi Deva.
Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 de luni şi, respectiv, 50 de luni, şi vizează patru rute de serviciu public, respectiv: Bucureşti Nord – Braşov – Cluj-Napoca, Bucureşti Nord – Braşov, Braşov – Deda – Cluj-Napoca, Cluj-Napoca – Deva – Timişoara Nord.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro