În solicitarea înaintată guvernului, compania nu precizează procentul cu care să se majoreze costul biletelor pentru călătoria cu trenul. Potrivit sursei citate, ultima majorare a fost făcută în 2013, și atunci a fost diferențiată, cea mai mare fiind de 10%.
Totodată, în motivarea care însoțește această cerere, CFR Călători invocă și creșterea costurilor cu combustibilul și energia electrică. Compania susține că va avea cheltuieli cu 200% mai mari pentru energia electrică, iar cheltuielile cu întreținerea vagoanelor vor fi și ele mai mari.
O decizie privind această solicitare va fi luată de Ministerul Transporturilor. CFR Călători a vorbit și în anii trecuți despre necesitatea scumpirii biletelor, notează Hotnews.
În proiectul de hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului pe 2022 al CFR Călători se menționează că realizarea veniturilor bugetate pentru operatorul de stat este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor.
În proiectul de buget, veniturile totale CFR Călători au fost estimate în creștere în anul 2022 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2021 cu 6,67%, respectiv cu 146 de milioane de lei de la 2,21 de miliarde de lei (anul 2021) la 2,34 miliarde de lei (anul 2022). Pentru anul în curs, compania estimează pierderi brute de 657 de milioane de lei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro