Informațiile preliminare indică faptul că mecanicul trenului de călători, care urma să intre în staţia Roşiori Nord la altă linie, a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare, conform unui comunicat al CFR SA.
Aceste informaţii sunt deja verificate şi analizate de membrii Comisiei de anchetă a Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER), care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă.
CFR Călători a informat iniţial că mecanicul trenului de călători a reușit să frâneze de urgență la timp pentru a evita impactul cu trenul marfar, încărcat cu mașini ford.
Ulterior, directorul Agenției de Investigație Feroviară, Laurențiu Dumitru, a declarat că trenul accelerat de pe ruta Arad-București Nord a trecut pe semnalul oprire, a ajuns din urmă marfarul încărcat cu mașini și „l-a lovit violent”, fapt care a provocat deraierea ultimelor trei vagoane de marfă și rănirea pasagerilor din trenul accelerat.
În trenul CFR de călători se aflau 280 călători dintre care 12 au fost răniți și 4 au ajuns la spital.