Cuprins:
Infrastructură de pe vremea Uniunii Sovietice
După ce a investigat timp de un an cauzele accidentului feroviar din ianuarie 2023, în care 11 vagoane ale unui tren privat au deraiat, Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a venit cu niște concluzii îngrijorătoare: starea tehnică a suprastructurii căii a dus la ruperea multiplă și completă a șinei, ceea ce a produs catastrofa. Practic, calea de rulare este „un dezastru”.
Răspunsul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la întrebările formulate de către Libertatea arată probleme și mai grave care te fac să te gândești mai bine dacă mai urci într-un tren în România.
„În raport cu factorul cauzal identificat în concluziile raportului de investigare întocmit de AGIFER (ruperea multiplă și completă a șinei), precum și faptul că șina tip 65 este un tip de șină care nu mai este utilizat în Uniunea Europeană, fiind înlocuită de șina tip 60, apreciem că este vorba despre o cauză tehnică ce nu poate fi imputată personalului cu atribuții directe în domeniul siguranței feroviare.
Este important de menționat că șina tip 65 provine din Uniunea Sovietică și că România nu a mai importat astfel de șină din anul 1990 (pentru lucrările de reparație capitală efectuate pe Magistrala 100 în anii ’90, între București Nord și Strehaia).
![Cum au ajuns piața și supermarketul jucători politici. Florin Dumitrescu, antropolog: „Echipa lui Georgescu instrumentalizează un tip de naționalism banal” | Interviu](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/190x190/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_db788a85699efba1afb5fb62a9ae9051.jpg)
Începând cu 1990, lucrările de reparație capitală promovate pe Magistrala 100 s-au încadrat în limitele alocărilor bugetare acordate de ordonatorul de credite, iar aceste alocări nu au permis înlocuirea totală a șinei de tip 65, de proveniență sovietică, cu șină nouă, tip 60, reglementată de normele UE. Porțiunea de linie în discuție a fost inclusă în propunerile de reparație capitală a liniilor încă dinainte de anul 2023, însă, din cauza lipsei alocărilor bugetare, aceste lucrări nu au fost realizate.”
Mai pe scurt spus, în România există cale ferată montată încă de pe vremea sovieticilor la care cel mult s-au mai făcut cârpeli, negăsindu-se bani pentru modernizarea acesteia.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/accident-feroviar-1.png)
Lefuri și prime consistente pentru șefi
Însă CFR SA a găsit bani pentru prime consistente, dar și pentru mărirea salariilor celor care conduc compania printr-o hotărâre luată de AGA la sfârșitul anului trecut.
Hotărârea luată de AGA sună așa: „Cuantumul indemnizației fixe brute lunare a membrilor neexecutivi ai Consiliului de Administrație să fie în sumă de 24.393 de lei, numai dacă cuantumul acesteia nu depășește de 3 ori media pe ultimele 12 luni a câștigului salarial mediu brut lunar pentru activitatea desfășurată conform obiectului principal de activitate înregistrat de societate, la nivel de clasă, conform clasificației activităților din economia națională.”
![Laura Vicol și Vladimir Ciorbă scapă de arestul preventiv și au fost puși în libertate, în dosarul Nordis](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/190x190/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_88796428e5bce1d25a0e7713f706fa00.jpg)
Daniel Găvruță, timișoreanul șef la CFR, șef și la Porturi Constanța
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA este deținută de statul român prin Ministerul Transporturilor. Iar conducerea companiei este asigurată de Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), Consiliul de Administrație (CA) și o serie lungă de directori.
În AGA se regăsesc doi reprezentanți ai ministerului condus de Sorin Grindeanu: Adrian Daniel Găvruță și Radu Mihai Togănel.
Daniel Găvruță vine de la Timișoara, din fieful ministrului Sorin Grindeanu, și este secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, de unde încasează peste 147 de mii de lei pe an. El mai încasează încă 120 de mii de lei pentru că este și președintele CA al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/adrian-daniel-gavruta-2-1024x768.jpg)
![Gaza. Diplomaţia intimidării şi „oaspeţii cuptorului încins”](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/190x190/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c16c53d375ec5b90feeb9a64ad94feb9.jpg)
Găvruță, care toată viața a lucrat la stat și a oscilat între PNL și PSD, este și membru CA la compania de stat Carpatica Feroviar România și a mai fost membru CA la Telecomunicații C.F.R. SA, președinte CA al Poștei Române și membru CA al Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică, consilier județean la Timiș, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Finanţe şi Vamă „Fintim – Sed Lex” Timiş, iar apoi (2009-2017) vicepreşedinte al Confederaţiei CNSLR – Frăţia, filiala judeţeană Timiş.
Al doilea reprezentat al Ministerului Transporturilor în AGA CFR SA este Radu Mihai Togănel, basistul trupei de cover FreeStay. Togănel este consilier la Ministerul Transporturilor, de unde încasează anual peste 61 de mii de lei.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/464417460275933246736150849087937257164139843n.jpg)
Diana Doina Țenea, președinta CA, lucrează pentru o firmă fondată de ea
În Consiliul de Administrație, lucrurile sunt mai complicate. Format din șase membri, consiliul este prezidat de Diana Doina Țenea, persoană mai cunoscută prin Constanța.
Aici ea a fost, până în 2022, director executiv adjunct la Direcția Generală de Urbanism și Patrimoniu din cadrul primăriei. Anterior, doamna Țenea a fost director general în Ministerul Sănătății, secretar general în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, director general și consilier în Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
Conform ultimei declarații de avere, în prezent, Diana Doina Țenea își câștigă existența din cinci joburi. De la Universitatea Ovidius, unde este șef de lucrări, a încasat într-un an suma de 107.803 lei. De la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației doar 2155 de lei, iar ca membru CA al CFR SA 76.824 de lei (dar din decembrie anul trecut, nivelul indemnizațiilor pentru administratori a fost stabilit la 24.393 de lei brut pe lună).
Doamna Țenea a mai câștigat din activități independente suma de 41.550 de lei, iar din poziția de expert la SC Eco Terra Proiect SRL, 11.200 de lei.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/diana-doina-tenea-2-agerpres12293936-1024x868.jpg)
Firma Eco Terra Project SRL îl are ca unic asociat pe constănțeanul Dragoș Florian Vintilă și a beneficiat, din 2021, de 20 de contracte cu statul în valoare totală de multe milioane de lei. Clienții firmei au fost orașul Techirghiol, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile Constanța, comuna Saligny, comuna Chirnogeni, Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța și Primăria Isaccea.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/dragosvintila-1420741061.jpg)
Eco Terra Proiect SRL a fost înființată în anul 2006, cu activități de „construcții de clădiri și lucrări de geniu”, iar unul dintre fondatori a fost chiar doamna Diana Doina Țenea, care și-a cesionat părțile din firmă în anul 2014, după ce a prins rădăcini în funcțiile de la stat.
Din CA face parte și Mihaela Mocanu (director în Ministerul Transporturilor și care, de când a terminat facultatea în anul 2000, nu a ieșit din minister, unde a început ca ofițer de contract în Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale). Doamna Mocanu primește anual pentru prestațiile dânsei din CA suma de 76.824 de lei (care a crescut substanțial din decembrie), 29.208 lei pentru că este membru în Consiliul Director al Fondului Român de Dezvoltare Socială și 1.278 de lei pentru că este expert și la Comisia pentru examinarea investiţiilor străine directe.
Ion Damian este secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor. Prima lui ocupație a fost de ofițer de poliție la Timișoara, de unde provine și actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. Apoi la DNA, la DGA, ANAF, director general al Corpului de Control al premierului. Damian încasează anual de la Ministerul Transporturilor 113.007 lei, de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere 92.760 de lei, de la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA 87.384 de lei (sumă mărită în decembrie).
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/ion-damian.jpg)
Dorin Mitan lucrează la CFR din 1979 și a mai ciupit un post de secretar de stat în 2016, în Ministerul Transporturilor. El a încasat într-un an 76.824 de lei ca membru CA al CFR SA și 118.612 lei pentru că este și consilier la CFR Călători SA. Fiind pensionar, a primit și aceste drepturi în valoare de 50.604 lei.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/dorin-mitan-id40198inquamphotosoctavganea-1024x683.jpg)
Soțul șef, soția subalternă
Marian Marius Chiper este și el membru CA al CFR SA, pentru care a încasat într-un an 97.728 de lei. Din 1995 a lucrat doar pe la CFR cu o pauză, între 2004 și 2010, când a fost angajatul lui Constantin Iavorski la Unicom Group.
Chiper mai este membru CA la Informatica Feroviară SA, de unde a primit 49.200 de lei și membru în Consiliul de Conducere al Autorității Feroviare Române, funcție care i-a adus 8.400 de lei.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/marius-chiper-agerpres13161938-1024x670.jpeg)
Soția lui, Elena Mihaela Pavel, lucrează și ea la CFR SA pe funcția de director general adjunct la Investiții. Cei doi soți au fondat în anul 2018 o firmă de consultanță în afaceri, care doar anul trecut le-a adus un profit de 130 de mii de lei.
Marian Zamfir este și el membru CA CFR SA din februarie 2023, mandat care se încheie în anul 2027. Nu știm cât încasează domnul Zamfir de la CFR pentru că declarațiile sale de avere nu sunt disponibile, dar a mai lucrat la CFR Marfă, la Unicomul lui Iavorski și la Holcim.
Cel de-al șaselea loc din CA a fost ocupat de Gheorghe Udriște, decedat în datat de 20 ianuarie. El a fost cunoscut mai ales că ani buni a condus Metrorex.
Directorul general, anchetat de DNA
Cel mai spectaculos pare directorul general al CNCF CFR SA, Ion Simu-Alexandru, numit în funcție de Sorin Grindeanu în mai 2023. Simu a fost înainte șef la Sucursala Regională CF Timișoara.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/simu-grindeanu-2-agerpres15968171-1022x1024.jpg)
Din poziția de director general, Simu încasează anual de la CNCF CFR SA 400.000 de lei, iar în calitate de membru în Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări mai primește 258.000 de lei.
Soția lui, Ramona Simu Alexandru, lucrează și ea la Sucursala Regională CF Timișoara, cu un salariu de 63 de mii de lei.
Conform declarației de avere, Simu a primit, în anul 2011, un credit pentru Prima casă, deși, conform aceluiași document, deținea o casă de locuit în Oravița cumpărată încă din anul 2008.
Anul trecut, PSD-istul Simu a fondat la Timișoara o firmă de dezvoltare imobiliară care încă nu a fost cuprinsă în declarația de avere.
În ianuarie 2023, DNA a dispus urmărirea penală față de Ion Simu-Alexandru și Petru Ceșa (pe atunci director general adjunct tehnic în cadrul CFR SA) pentru abuz în serviciu și uzurparea funcției.
![CFR SA, firma statului căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru. „Oamenii lui Grindeanu” din fruntea companiei](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/01/petru-cesa.jpg)
DNA a comunicat că „în cursul lunii aprilie 2022, suspectul Ceșa Petru, în calitatea menționată mai sus, la instigarea celuilalt suspect, și-ar fi arogat atribuțiile funcției de director general al CNCF CFR SA, cu toate că nu deținea această funcție sau o împuternicire în acest sens și a emis două decizii, prin cea de-a doua numindu-l pe Simu-Alexandru Ion la conducerea Sucursalei Regionalei de Căi Ferate Timișoara. Prin aceste două decizii privind traseul profesional al lui Simu-Alexandru Ion, suspectul Ceșa Petru ar fi urmărit să-i asigure primului stabilitatea unei funcții de conducere la nivel regional, după încetarea celei de director general interimar al CNCF CFR SA.”
„După apariția în spațiul public a uneia dintre acele decizii, suspectul Ceșa Petru, la instigarea celuilalt, în urma unei cercetări disciplinare formale, ar fi emis două decizii prin care unei subordonate, bănuită că ar fi remis presei documentul respectiv, i-ar fi fost desfăcut contractul individual de muncă din motive disciplinare, cu încălcarea prevederilor din Codul Muncii, motivând că angajata nu a reușit să-și dovedească nevinovăția.
Acționând în această manieră, cei doi directori ar fi urmărit să dea un exemplu celorlalți angajați din subordine pentru ca pe viitor suspecții să nu se mai vadă expuși riscului ca publicul, prin intermediul presei, să cunoască diferite aspecte nelegale/legale din actul de conducere al CNCF CFR SA”, se mai spune în comunicat.
Familia sinecuriștilor CFR SA
Între timp, Petru Ceșa a fost numit împuternicit la Sucursala Regională CF Cluj. El mai este membru CA în Informatica Feroviară SA și în Electrificare CFR SA. Din aceste trei funcții, Ceșa câștigă anual 285 de mii de lei.
Venitul familiei este rotunjit de soţia lui, Ionela Ceșa, care lucrează în subordinea soțului la Informatică Feroviară SA, de unde încasează 97 de mii de lei.
Dar moda soțiilor angajate la CFR SA a fost copiată de mai mulți bugetari de la CFR SA.
Antonel Horia Mărunţiş este director în cadrul CFR SA, iar soţia lui, Tatiana, este inginer la sucursala CF Bucureşti.
Ioan Pop, director și el în CFR SA, este și membru în trei CA-uri: Electrificare CFR SA, Tipografica Filaret SA și Informatica Feroviară SA. Soția sa, Anişoara, este angajată la sucursala regională Căi Ferate Cluj.
Domnica Luican a fost director de resurse umane. Soțul ei, Lucian Costel, era conductor VD până să se pensioneze.
Și Manuela Badea este director, iar soţul ei, Angheluș Gabriel, are două joburi, la Autoritatea Feroviară Română și la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română.
Iulian Florin Măntescu este director financiar la CFR SA, iar Cristina, soția sa, lucrează la CFR Călători.
Cristian Udrea este consilier la Sucursala regională CF Timișoara, iar soția sa este economist în același loc.
Aurelian Oneci este și el director în cadrul CFR SA și membru în vreo două CA-uri, iar soția sa, Livia Sorana Oneci, lucrează la Ministerul Transporturilor.
Valentin Dorobanţu este director general adjunct și membru în CA-ul CFR Călători. Manuela, soția lui Valentin Dorobanțu, își câștigă existența lucrând la Informatică Feroviară SA.
Drept la replică
Drept la replică Dintr-o regretabilă confuzie, două nume identice, Marian Zamfir, unul membru al Consiliului de Administrație al CFR SA și celălalt fost angajat al CFR SA, actual la ARF, Libertatea a publicat inițial date din Declarația de avere a fostului angajat Marian Zamfir în care apărea informația că soția acestuia Gabriela – Ioana, angajată și ea la CFR SA, este soția membrului CA. Informația a fost rectificată, iar mai jos, redăm în totalitate dreptul la replică trimis redacției de Marian Zamfir, angajat ARF:
„Către: Redacția ziarului Libertatea
In temeiul art. 30 alin. 6 din Constituția României “Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viața particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.”
Având în vedere articolul de presă cu titlul „CFR SA este căpușată de familii și politicieni cu salarii grase, deși căile ferate sunt un dezastru”, publicat în ziarul Libertatea, în ediția nr.11487 din data de 29.01.2025, de către domnul redactor Sorin OZON, vă rog să fiți de acord cu publicarea unei dezmințiri/a unui drept la replică pe care îl formulez în cele ce urmează:
În cadrul articolului de presă de mai sus s-a menționat numele Marian Zamfir – membru în Consiliul de administrație al CNCF „CFR” SA, făcându-se însă mențiuni referitoare la subsemnatul Marian Zamfir și la soția mea Gabriela-Ioana, fără ca eu să am vreo legătură de orice fel cu acea persoană sau cu o activitate în cadrul Consiliului de administrație, anterior menționat.
Precizez că informațiile scrise în acest articol nu sunt în conformitate cu realitatea, fiind vorba de o coincidență de nume si nu cunosc daca datele prezentate de dumneavoastră pentru aceasta persoană sunt reale. Vă rog pe această cale să eliminați/corectați/dezmințiți articolul, pentru a evita orice confuzie sau pentru a nu induce informații eronate, care pot afecta imaginea mea, a soției și familiei mele.
Pentru orice clarificări, argumentate cu documente și înscrisuri oficiale privind identitatea mea, coincidenta cu același nume, dar diferită de persoana Marian Zamfir – membru în Consiliul de administrație al CNCF „CFR” SA, pot susține cele prezentate.
Atașez anexat, în format digital, extras cu articolul din ziarul Libertatea din data de 29.01.2025.
Vă mulțumesc.
Cu stimă, Data: 29.01.2025
Marian ZAMFIR”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
![](https://static4.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-openid/assets/images/avatar.png)
MEGU • 29.01.2025, 14:37
Sinele de tip 65 se folosesc si se foloseau in intreaga UE + SUA si Canada. Au fost importare atat din URSS cat si din Luxenburg. Iar sinele de tip 60 sunt o inventie mai noua. Rezistenta lor este de fapt mai mica decat cea a sinelor 65. ! Intr-o vreme sinele 65 se faceau si la Calarasi - pentru putin timp. Iar inlocuirea cu sine 60 costa mult si nu este necesara decat in portiunile unde sinele 65 au iesit din perioada de exploatare regulamentara.
![](https://static4.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-openid/assets/images/avatar.png)
Iop346 • 29.01.2025, 14:09
Oamenii mergeau cu nasu', astia statteau aiurea tot anul si la sf de an, luau raportul cu bilete vandute si decideau: anul vii tor scoatem doua vagoane... Acum stiti de ce am ajuns de la 15-20 la 2 vagoane si de ce stateam într-un picior pana la mare? Capusarea nu este noua sa ne amintim de Ovidiu Teodorescu care a umplut tv cu continut cand abia a fost creat TVRul, ca in final sa fie marginalizat pana la excludere de cei nou angajati cunrudele lor si care nu mai aveau loc de el. Se intampla in anii 60.
![Cristela Georgescu, dezbrăcată în zăpadă! Imaginile cu soția lui Călin Georgescu s-au viralizat pe internet / FOTO](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_bdb8aa688f9594d1883724f7c5b83c99.jpg)
![„Când îți clădești fericirea pe nefericirea unei persoane, ea fiind chiar fiica ta...”. Ioana Ginghină tună și fulgeră după nunta lui Alexandru Papadopol cu Cristiana Luca](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_38b820998ed12974b30b56880eb11cf3.webp)
![Până unde poate merge cinismul? Alina Sorescu încă mai are lucruri îngrozitoare de povestit despre fostul soț, Alexandru Ciucu. Situația cu prima lor născută, Carolina, e strigătoare la cer](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_64ad0f8dc7d68ba3d3a89fd7df531743.jpg)
![Ajutorul nesperat primit de Kremlin: Trump face treaba Rusiei și taie Europa în bucăți distrugând alianțele Occidentale](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_881ec8a1828977e5f6b10a37f9232cd8.png)
![INNA, imagini de colecție de la începutul carierei. Ce spune artista despre schimbarea de stil din ultimii ani: „Îmi asum ce am fost”](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3f0cb0e2d9eab9e74d568bd5e4099da3.jpg)
![ULTIMA ORĂ / Decizia la care NIMENI nu se aștepta! Ce a hotărât Ilie Bolojan la doar o zi de când a fost numit președinte interimar al României. E oficial!](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_b32ac7fa1d7535f190dbb7a04323feb6.jpg)
![S-au dublat şansele ca un asteroid să lovească Pământul în 2032. Are forţa de a distruge complet un oraş](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e311372e33926d823056395a38e5eccf.jpg)
![Horoscop 15 februarie 2025. Balanțele au în față o zi agreabilă, cu momente plăcute și mai puțin plăcute, chiar și în compania acelorași persoane](https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/300x200/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5d1e3361c989b00593fe24d6384b4cec.jpg)