Charlie Ottley, cunoscut publicului din România pentru seria Wild Carpathia (Sălbăticia Carpaților) și Flavours of Romania (Aromele României), critică modul în care țara noastră s-a prezentat la târgul internațional de turism de la New York.
Standul României a avut câteva poze prinse pe o perdea neagră cu cleme, iar o imagine cu standul, postată pe pagina Consulatului României la New York, a devenit virală pe internet.
Ottley spune că a vrut să promoveze el România ca destinație, dar oficialii Ministerului Turismului nu l-au ajutat.
„Și continuă cu această prezență internațională la târgurile globale și fac în continuare aceste greșeli oribile. Ultima, cea de la New York, a costat peste 8.000 de dolari. Nu știu cât din acești bani au fost investiți în standul în sine, dar în mod clar nu foarte mult”, subliniază regizorul.
Acesta arată, în clipul său, câteva imagini cu standurile altor țări, în care se văd planșe mari, colorate, și oameni îmbrăcați în costume naționale.
După aceea, regizorul prezintă fotografia de la târgul României, iar Ottley remarcă faptul că pozele sunt îndoite, de parcă ar fi fost scoase în grabă la imprimantă și prinse de cortină.
Așa România, Ministerul Turismului, autoritățile aleg să promoveze o țară care ar putea fi între cele mai captivante și frumoase din Europa. Așa aleg să exporte fața României în fața unei audiențe globale, internaționale.
Charlie Ottley:
Ministerul Turismului cheltuie mii, poate chiar sute de mii de euro ca să facă de râs România în fața restului lumii, conchide Ottley.
Documentar cu România și prințul Charles
Miniseria Wild Carpathia a fost realizată în perioada 2011-2013, iar în cadrul acesteia apare prințul Charles, care deține o casă în satul transilvănean Viscri, din județul Brașov.
Serialul Flavours of Romania a fost realizat în 2018 și urmărește provinciile istorice ale României, cu tradițiile, istoria și mâncărurile lor specifice.