Astfel, ieri, în decurs de câteva ore, echipajele Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) au adus la Unitate de Primiri Urgenţe (UPU), printre pacienţi cu infarct, insuficienţă respiratorie sau victime ale unor accidente, şi persoane cu afecţiuni mai puţin grave sau chiar inexistente.

La fel s-a întâmplat şi în cazul unei femei din sudul judeţului, care a sunat pentru a cere ajutorul cadrelor medicale. Motivul a fost unul cât se poate de bizar.

„O femeie a efectuat apelul, înainte de ora 7 dimineaţa. Dorea neapărat să vină o ambulanţă la ei acasă pentru că soţul ei avea mâinile crăpate şi îl dureau. I s-a explicat că pentru asta poate merge la medicul de familie, care să îi prescrie un unguent. Iar ea a răspuns foarte calmă că a fost şi i-a prescris, s-a dat cu el de câteva ori, dar că nu are efect”, a precizat medicul Mihai Murariu, directorul medical al SJA Botoşani.

Din fericire, în acest caz dispecerii au reuşit să o convingă pe femeie să apeleze încă o dată la medicul de familie.

De cele mai multe ori însă, pacienţii reuşesc să păcălească vigilenţa dispecerilor, descriind afecţiuni grave, pentru ca ulterior la spital să îşi aducă aminte că au şi un bilet de trimitere pentru consult ortopedic din cauza unei dureri la coloană veche de o lună, sau pentru o durere de cap care persista de câteva săptămâni.

Omenii susţin că preferă să sune la 112, pentru că ştiu că transportul cu ambulanţa este gratis şi le şi garantează un set de analize şi investigaţii gratuite la Urgenţe.

„La ce fel de cazuri există, uneori semănăm mai mult cu o ambulanţă socială, decât pentru urgenţe medico-chirurgicale. Unii au învăţat şi ce să mimeze sau să spună la telefon pentru a li se trimite ambulanţă”, a mai precizat medicul Mihai Murariu pentru Monitorul de Botoșani.

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News