Cu o lungime de 10,79 de kilometri, tunelul Taihu a fost construit sub Lacul Taihu, din provincia Jiangsu, din estul Chinei, la aproximativ 50 de kilometri est de Shanghai. Potrivit oficialilor guvernamentali din Jiangsu, tunelul a costat 9,9 miliarde de yuani (aproximativ 1,56 de miliarde de dolari). Construcția a început pe 9 ianuarie 2018.
Peste două milioane de metri cubi de beton au fost folosiți pentru construirea tunelului cu două sensuri, care are șase benzi și 17,45 de metri lățime, relatează agenția oficială de presă a Chinei, Xinhua.
Tavanul tunelului a fost echipat cu lumini LED colorate, concepute pentru a preveni oboseala șoferului.
Tunelul face parte din autostrada Changzhou-Wuxi, de 43,9 kilometri, care a fost deschisă publicului pe 30 decembrie 2021. Acesta oferă o autostradă alternativă pentru călătorii care merg între Shanghai și Nanjing, capitala Jiangsu.
Conectând autostrăzile din Suzhou, Wuxi și Changzhou, a fost construit pentru a reduce presiunea traficului asupra orașelor de lângă Lacul Taihu, promovând în același timp dezvoltarea economică a orașelor din zona deltei fluviului Yangtze.
Cel mai lung tunel de autostradă din lume este tunelul dublu Ryfast, de 14,3 kilometri, din Norvegia, care leagă orașul Stavanger de municipalitatea Strand.
Porțiunea de tunel subacvatic a Tokyo Bay Aqua-Line, o autostradă care trece pe sub Golful Tokyo, are 9,6 kilometri.
În ceea ce privește tunelurile subacvatice în general, cel mai lung din lume e Channel Tunnel, care leagă Anglia și Franța pe calea ferată, pe sub Canalul Mânecii. Porțiunea sa scufundată are o lungime de 37,9 kilometri.