Odată ce va intra în funcțiune, tunelul lung de 22,13 kilometri va reduce timpul necesar traversării secțiunii munților de la trei ore pe drumuri naționale la aproximativ 20 de minute.
Munții Tianshan au numeroase zone de falie dintre care 16 sunt traversate de tunel.
Conducta sa de ventilaţie numărul 2 atinge o adâncime de 706 de metri, mai mare decât cea mai înaltă clădire din China, Turnul Shanghai.
În procesul de construcție, cei peste 3.000 de muncitori au întâmpinat dificultăți provocate de temperaturile scăzute și lipsa de oxigen.
Televiziunea de stat CCTV evidenţiază că peste 3.000 de muncitori au participat la construcţia tunelului „depăşind provocări şi riscuri geologice extreme” pentru „a stabili un nou record ca cel mai lung tunel de autostradă din lume, devenind o nouă piatră de hotar în ingineria tunelurilor la nivel mondial”.
Totodată, oficialii chinezi subliniază că tunelul demonstrează „angajamentul Chinei de a îmbunătăţi bunăstarea oamenilor prin dezvoltarea transportului”.
axxxor • 03.01.2025, 02:45
mdaaa ...nu avem voie de la stapanire sa antamam firme chinezesti ,tot austriecii or sa faca in vreo 4 ani ceva strapungeri