Autoritățile au anunțat că au efectuat deja o serie de teste, inclusiv andocare subacvatică și operațiuni la temperaturi scăzute, dar nu a dezvăluit mai multe detalii despre navă.

China a fost forțată până acum să se bazeze pe tehnologie străină, dar acum dispune de propriile sisteme care „pot fi utilizate pe scară largă în viitor pentru cercetarea științifică polară, explorarea și producția resurselor de petrol și gaze la mare adâncime, construirea și întreținerea conductelor de pe fundul mării [și] operațiunile de căutare și salvare”.

Navele de cercetare polară sunt limitate în ceea ce pot face în prezența banchizelor de gheață, astfel încât trimiterea lor este o modalitate de a rezolva problema, dar condițiile extreme reprezintă o provocare tehnologică considerabilă.

Teste pe mare în 2025

Până în prezent, doar Rusia a trimis o navă cu echipaj pe fundul mării arctice – misiunea Arktika din 2007 – ceea ce înseamnă că acum, China ar putea deveni a doua țară care să facă acest lucru.

Institutul de Cercetare din China a proiectat, de asemenea, un set de echipamente pentru nava-mamă, pentru a sprijini cercetarea la mare adâncime, inclusiv un sistem de troliu de 10 000 de metri (32 800 ft) și un sistem de desfășurare și recuperare pentru submersibil.

Tan Suo San Hao a fost construită în orașul sudic Guangzhou, cu misiunea principală de a utiliza echipamente de producție internă pentru explorarea științifică.

Lucrările au început în luna iunie a anului trecut, iar nava a părăsit docul în aprilie. Se așteaptă ca aceasta să intre în serviciu și să înceapă testele pe mare anul viitor.

Își sporește flota de explorare polară

China s-a descris ca o putere „aproape arctică” și își sporește flota de explorare polară. A construit o serie de spărgătoare de gheață, dintre care cel mai recent – Jidi – și-a făcut prima călătorie în Arctica în luna august.

Țara dezvoltă, de asemenea, un alt spărgător pentru a face față gheții cu o grosime mai mare de 2 metri, a declarat luna trecută Wu Gang, care a proiectat primul spărgător de gheață de producție internă Xue Long 2.

Spărgătorul de gheață va permite Chinei să opereze pe tot parcursul anului în medii polare.

Statele Unite și-au exprimat îngrijorarea cu privire la prezența tot mai mare a Chinei în Arctica și au depus eforturi pentru a-și spori propriile capacități de construcție navală.

Paza de coastă a țării construiește o serie de spărgătoare de gheață grele, iar la începutul acestui an, SUA, Canada și Finlanda au anunțat un proiect comun pentru dezvoltarea de nave polare, inclusiv spărgătoare de gheață.

Urmărește-ne pe Google News