Compania în cauză este JD.com, numită câteodată și JingDong. Acesta este al doilea retailer online al Chinei ca mărime, după Alibaba. Însă, dacă Alibaba operează mai mult ca Ebay și nu vinde marfă proprie pe platformele sale, JD.com chiar are o abordare similară cu cea a Amazon și deține propriile centre logistice, din care livrează propriile produse către consumatori.
Ideea Amazon, dusă la extrem
De altfel, Amazon a popularizat ideea transportului de produse cu ajutorul dronelor, însă gigantul american întâmpină probleme în SUA și încă nu a primit acceptul autorităților aviatice de a testa astfel de drone. A testat, însă, în Marea Britanie. Pe de altă parte, inclusiv în Marea Britanie există probleme cu dronele, un aeroport fiind chiar închis din cauza uneia.
Numai că dronele sale sunt quadrocoptere mici, care pot transporta încărcături mici pe distanțe scurte.
Ei bine, JD.com duce acum totul la alt nivel. Dronele sale vor fi autonome, au trei motoare, decolează vertical și pot transporta o tonă de marfă la 300 de kilometri.
Guvernul local din provincia chineză Shaanxi a permis JD.com să opereze pe sute de rute, într-o zonă cu o rază de 300 de kilometri, acoperind o suprafață totală de peste 29.000 de kilometri pătrați.
Unde se află fabrica de drone
În acest moment, potențialii clienți ai JD.com sunt fermierii din Shaanxi, care pot să folosească dronele pentru a-și distribui fructele, legumele și celelalte produse perisabile, fără a-și mai face griji în privința infrastructurii rutiere.
JD.com a devenit unul dintre cei mai mari investitori din zonă. Compania a deschis în orașul Xian un centru de robotică și logistică, care include sediul JD Logistics, un altul axat pe tehnologii de cloud computing și o fabrică de drone.
După testarea dronelor gigantice, JD.com vrea apoi să se extindă la nivel global prin parteneriate cu companii de transport.
JD.com, un gigant nu chiar anonim al Chinei
JD.com se află pe locul 261 în topul Fortune Global 500, după ce în ediția de anul trecut se afla pe poziția 366.
Compania a înregistrat anul trecut venituri totale de 39,155 miliarde de dolari, în urcare cu 35% față de 2015, dar și o pierdere de 573 milioane de dolari datorită investițiilor masive.
Societatea are active totale de peste 23 de miliarde de dolari și mai bine de 120.000 de angajați.
Dronele, viitoarea revoluție în transporturi
Dronele sunt văzute ca viitoarea revoluție din domeniul transporturilor. Dacă olandezii au inventat o flotă de drone care adună excrementele de câine, alții văd utilizări mai serioase mai bănoase. Spre exemplu, Uber vrea să realizeze ”taxiuri zburătoare”, care să transporte oameni în orașe, evitând ambuteiajele. De asemenea, proiecte similare au și giganții aviatici Boeing și Airbus, iar un investitor-surpriză în domeniu este chiar Larry Page, cofondator al Google.
Astfel de drone care să transporte oameni sunt acum testate în Dubai, Emiratele Arabe Unite.
Pe de altă parte, Elon Musk – directorul general al Tesla și fondatorul SpaceX – a cerut interzicerea ”roboților ucigași”, adică a dronelor cu arme și rachete la bord. Musk se teme că automatizarea și inteligența artificială vor afecta omenirea.