Cele două grupuri vor deține fiecare câte 50% din acțiunile companiei. Aceasta va furniza motoare către Renault, Dacia, Geely, Lynk, Proton, dar și către Nissan și Mitsubishi, partenerii de alianță ai Renault.
Societatea mixtă va avea 19.000 de angajați și un număr de 17 uzine și unități de cercetare-dezvoltare, conform sursei citate.
Unitatea va avea o capacitate de producţie anuală combinată de peste 5 milioane de motoare cu ardere internă, hibride, plug-in hibride şi cutii de viteze şi va deveni furnizor pentru 130 de ţări şi teritorii.
Uzina de motoare de la Mioveni, separată de Dacia
„În România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR). Această entitate este funcțională, are istoric, reputație, active, competențe, și un număr semnificativ de angajați, reprezentând astfel cea mai bună soluție în vederea atingerii obiectivului de a deveni lider în domeniul motoarelor cu combustie internă ICE și hibride”, se arată într-un comunicat comun al Renault și Geely.
Dacia este cea mai mare companie din România și cel mai mare exportator.
În 2021, Dacia a raportat vânzări totale de 21,4 miliarde de lei și un profit net de 498,2 milioane de lei, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor.
Compania avea la finele anului trecut aproape 13.000 de salariați.
Marca Dacia va rămâne în continuare proprietatea Renault.
Luni de negocieri
Anunțul vine după luni de negocieri, timp în care mai multe variante au fost discutate, inclusiv achiziția unei cote majoritare de către grupul chinez Geely, dar și prezența în acționariat a gigantului petrolier Saudi Aramco, compania de petrol a Arabiei Saudite.
Renault dorește să separe unitatea de produce a motoarelor pe combustie ca o entitate de sine stătătoare.
De asemenea, compania este în negocieri cu Nissan pentru ca aceasta din urmă să investească în unitatea de motoare electrice pe care o va forma.
Cine este Geely
Geely este unul dintre cei mai mari constructori auto din China. Acesta deține constructorul suedez Volvo, dar și o serie de producători mai mici precum Lotus, Polestar, Proton și Zeekr.
Concomitent, controlează 9,7% din acțiunile producătorului german Mercedes.
Conform topului Fortune 500, Geely a avut în ultimul an venituri de 55,8 miliarde de dolari și un câștig net de 1,47 miliarde de dolari. Grupul are 129.000 de angajați.
Geely a fost fondat de către omul de afaceri Eric Li în anul 1986.
În 2021, Geely a vândut în total 2,2 milioane de autovehicule, dintre care aproape 700.000 de către Volvo și 1,3 milioane de către Geely.