În anii 70 și 80, China era numită „regatul bicicletelor” datorită popularității acestui mijloc de transport pe două roți. Ulterior, între 2016 și 2018, străzile Chinei au fost „inundate” cu milioane de biciclete, ca urmare a creșterii spectaculoase a numărului de companii de bike-sharing care au apărut, aparent, peste noapte.

Poză cu mai multe biciclete abandonate, în NanjingPoză cu mai multe biciclete abandonate, în NanjingIcon photoIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 8

La bază, ideea era simplă: reducerea emisiilor de dioxid de carbon, conform Net.hr. Nanjing a fost printre primele orașe care au adoptat această formă de mobilitate. Totuși, sloganurile idealiste au mascat probleme precum lipsa reglementărilor și modele de afaceri nesustenabile.

După succesul de la început, a urmat haosul. Apariția numeroaselor companii care ofereau spre închiriere biciclete a dus și la falimentul altora, iar în urmă au rămas mormane de biciclete abandonate.

Autoritățile locale estimează că sute de mii de biciclete sunt acum abandonate, provocând probleme de mediu.

 Urmărește-ne pe Google News Abonati-va la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informatii