Necropola are aspectul unei catacombe antice, însă a fost realizată prin mijloace cât se poate de moderne. Galeriile au fost forate cu freze electrice, iar zidurile au fost realizate din beton. Accesul în cimitir se face cu liftul, iar persoanele cu mobilitate limitată vor putea folosi mașinuțe de golf pentru a se deplasa în interiorul necropolei.
Revenirea la vremurile când evreii își îngropau morții în grote a fost determinată de lipsa locurilor de veci din Ierusalim. În ultimii patru ani au fost săpate tuneluri care însumează peste 1,5 km, în interiorul unei coline de la marginea orașului sfânt.
Cimitirul subteran a fost realizat de compania Rolzur care, altminteri, este specializată în săpare de tunele pentru căile ferate și autostrăzi. Proiectul a fost finanțat de compania Kehillat Yerushalayim cu aproximativ 52.000.000 de euro.
Regulile sunt stricte: este interzisă înhumarea celor incinerați, iar defuncții trebuie să atingă pământul, astfel că și în încăperile individuale construite din beton a fost păstrată măcar o porțiune mică în care să existe un contact direct între cadavru și sol, pentru respectarea prescripțiilor religiei mozaice.
Pentru a păstra o atmosferă austeră, iluminarea se face cu becuri LED mai discrete, iar din loc în loc sunt amplasate vitralii în formă de globuri, concepute de artista germană Yvelle Gabriel.
Pe 30 octombrie, cimitirul va fi inaugurat oficial însă numai 8.000 de locuri de veci vor fi disponibile, săpăturile continuând până la atingerea capacității de 23.000 de locuri. Catacombele se află sub cel mai mare cimitir evreiesc Givat Shaul, cu 250.000 de morminte, care a ajuns să fie și el supraetajat precum o parcare.
Proiectul necropolei subterane are avantajul că va putea fi extins și mai mult în subteran pe termen lung. ”Nu irosiți spațiul de la suprafață pentru lucruri care se pot face sub pământ”, a spus Adi Alphandary, un reprezentant al companiei constructoare.