RĂSPUNS: Potrivit legii, cardul european se eliberează pe cheltuiala asiguratului, de către casa de asigurări de sănătate, la care acesta este asigurat. Emiterea cardului european nu poate fi refuzată de casa de asigurări de sănătate, decat în situația în care asiguratul nu face dovada plății, la zi, a contribuției de asigurări sociale de sănătate. Emiterea cardului european se face numai prin intermediul sistemului informatic unic național, care gestionează aplicarea regulamentelor Uniunii Europene, privind drepturile asiguraților aflați în ședere temporară într-un stat membru al Uniunii Europene. Perioada de valabilitate a cardului european este stabilită astfel încât să acopere perioada de timp necesară șederii temporare, dar nu poate depăși 6 luni, de la data emiterii. Conform prevederilor legale, în cazul în care circumstanțe excepționale împiedică eliberarea cardului european, casa de asigurări de sănătate va elibera un certificat înlocuitor provizoriu, cu o perioadă de valabilitate prevăzută de legislația în domeniu.
Citește și: Dispare cardul de sănătate? MAI vrea introducerea cărții electronice de identificare