Familia Umbrărescu deține companiile UMB Spedition, SA&PE Construct și Tehnostrade, care au avut anul trecut împreună o cifră de afaceri de peste un miliard de euro.
Afacerile companiilor sale au crescut de șapte ori față de anul 2019, de la 779 milioane de lei în acel an, la 5,4 miliarde de lei în 2022, conform datelor Ministerului Finanțelor, consultate de către Libertatea.
Profitul net a crescut la rândul său de mai bine de două ori și jumătate, de la 117,6 milioane de lei în 2019 la 298,6 milioane anul trecut.
De la agricultură la transporturi și apoi la autostrăzi
Născut în 1961 în localitatea Tănăsoaia, din județul Vrancea, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a lucrat până în 1990 în cadrul Întreprinderii Agricole de Stat din localitatea Podu Turcului, județul Bacău, conform Forbes.ro.
După 1990, a început afaceri în domeniul transportului internațional, pentru ca ulterior să pună bazele companiilor de construcții prin care a ajuns să câștige contracte cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România (CNADNR), devenită între timp Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Anul trecut, Umbrărescu amenința că pleacă din România și își vinde firmele către Bechtel, fostul constructor al Autostrăzii Transilvania, conform ziarului Puterea.
A trecut și prin sistemul bancar
Umbrărescu a avut afaceri și în domeniul bancar: în 2013 a cumpărat ATE Bank de la grupul grec Piraeus, pe care a redenumit-o apoi drept Banca Română de Credite și Investiții (BRCI).
În 2020, aceasta a fost vândută către magnatul indian Sanjeev Gupta, proprietarul combinatului siderurgic de la Galați, conform Bancherul.ro.
Contracte de 24 de miliarde de lei
Potrivit Economedia.ro, firmele lui Umbrărescu au în derulare contracte de 24 de miliarde de lei, adică peste 4,8 miliarde de euro.
Conform sursei citate, tronsoanele la care lucrează companiile sale sunt:
– Autostrada Lugoj – Deva, lotul 2 Margina – Holdea
– Autostrada Transilvania, lotul Mihăești – Zimbor
– Autostrada Transilvania, lotul Zimbor – Poarta Sălajului
– Autostrada București Nord A0, lotul 2
– Autostrada București Nord A0, lotul 4
– Drumul-expres Craiova – Pitești, lotul 3
– Drumul- expres Craiova – Pitești, lotul 4
– Drumul-expres Expres Brăila – Galați
– Autostrada Modovei A7, Lotul 1 Buzău – Focșani
– Autostrada Modovei A7, Lotul 2 Buzău – Focșani
– Autostrada Modovei A7, Lotul 3 Buzău – Focșani
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 4 Buzău – Focșani
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Focșani – Bacău
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Focșani – Bacău
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Focșani – Bacău
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 1 Bacău – Pașcani
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 2 Bacău – Pașcani
– Autostrada Moldovei, A7 Lotul 3 Bacău – Pașcani
– Centura Galați (30 km)
– Podul de peste Siret de la Cosmești.
UMB, creștere de 284 de ori a profitului față de 2019
UMB Spedition a cunoscut o creștere de aproape 8 ori a afacerilor și de 284 de ori a profitului net, conform datelor Ministerului Finanțelor.
Anul trecut, compania a consemnat 2,138 miliarde de lei și un profit net de 137,8 milioane de lei, cu 46 de salariați.
În 2021, afacerile rau de 1,32 miliarde de lei, iar câștigul net de 29,7 milioane de lei.
În 2020, anul declanșării pandemiei, afacerile se ridicau la 1,024 miliarde de lei, astfel că față de acel moment creșterea este mai mult decât dublă. Profitul se ridica la acel moment la 31,1 milioane de lei, de patru ori mai mic față de 2022.
În 2019, compania avea venituri de doar 280,2 milioane de de lei și un câștig de 485.000 de lei, conform datelor Finanțelor.
Față de perioada respectivă, profitul net este de 284 de ori mai mare, iar veniturile de 7,6 ori.
Tehnostrade, creștere de patru ori în patru ani
Familia Umbrărescu mai deține și alte firme de construcții: SA&PE Construct și Tehnostrade, ambele făcând parte din consorțiul care lucrează la tronsonul unde a avut loc explozia.
Tehnostrade este deținută de Mirela Umbrărescu (89%), Alexandru Teodor Umbrărescu (5%), Petru Răzvan Umbrărescu (5%) și Dorinel Umbrărescu (1%).
Tehnostrade a consemnat anul trecut afaceri totale de 1,7 miliarde de lei și un profit net de 147,9 milioane de lei. Compania avea la final de 2022 un număr de 3.423 de angajați.
În 2021, afacerile se ridicau la 1,22 miliarde, iar profitul era apropiat, cu 142,8 milioane de lei. Numărul de angajați era însă mult mai mic, de 2.259 salariați.
Tehnostrade a raportat în anul 2020 afaceri de 936,2 milioane de lei, iar profitul era de 259 milioane de lei, cu 1.600 de salariați.
Înainte de pandemie, în anul 2019, aceasta avea afaceri de 458,3 milioane de lei și un câștig 116,1 milioane de lei, cu 1.170 angajați.
Față de 2019, afacerile au crescut de aproape 3,7 ori, iar profitul a urcat cu 25%.
SA&PE, afaceri de 40 de ori mai mari față de 2019
SA&PE Construct, o altă firmă din trustul de construcții al lui Umbrărescu, este controlată de către Alexandru Teodor Umbrărescu și Petru Răzvan Umbrărescu, fiecare cu câte 50%.
Anul trecut, compania a raportat afaceri de 1,6 miliarde de lei și profit net de 12,9 milioane de lei, cu 3 angajați.
În 2021, afacerile erau de un miliard de lei, iar câștigul de 7,8 milioane.
În 2020, compania anunța afaceri de două ori mai mici, de 556 milioane de lei, dar un profit apropiat, de 7,5 milioane de lei.
Înaintea pandemiei, SA&PE Construct avea afaceri de 40,9 milioane de lei și un câștig de 1,1 milioane.
Față de perioada de dinaintea pandemiei, afacerile companiei au crescut de 39 de ori, iar profitul de 11,7 ori.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
robyro • 22.09.2023, 23:03
Un om de afaceri foarte serios, care conduce cel mai mare grup de firme de constructii din Sud-Estul Europei. Firme care au terminat toate contractele de constructii drumuri inainte de termen! Ancheta va stabili a cui este vina! Pacat de oamenii care s-au prăpadit! Dumnezeu Sa Îi Ohihnească!
dabaca2020 • 22.09.2023, 12:49
Degeaba este laudat daca ,un subaltern ,nu ,a avut grija ,sa NU intre in acel perimetru .Prectic pe traselul conductei de gaz, NU are voie nimeni sa intervina cu nimic ,La fel ca la liniile de inalta tensiune ,conductele magistrale de gaze etc,,Beneficiarul Transgaz, trebuia sa-si mute conducta ,apoi sa predea frontul de lucru ,Aici cu scuzele de rigoare ,, functionarii d-lui Umbrarescu au fost depasiti de probleme ,NU trebuia sa permita lucratorilor sa intre in ,,zona rezervata pt