Dar lucrurile se-ncurca nasol; ,,Insomnia,, – primul film al lui Christopher Nolan pe ecranele noastre – e nu atat povestea unei/unor insomnii (asta e doar fundalul), cat a dificultatii de a solutiona o crima atunci cand tu insuti ai comis una (accidental)… E singurul ,,concept,, cu adevarat interesant al acestui remake: Dormer trebuie sa se apropie de criminal – un criminal bland si de aceea cu atat mai odios! – stiind bine ca acesta stie ca el este autorul celeilalte crime. Al Pacino este excelent in rolul detectivului, dar la ce ne asteptam? Iar Robin Williams este formidabil intr-un rol care incepe cand nici nu credeai ca mai incepe… Dar ,,Insomnia,, e sub nivelul lui ,,Memento,, – al doilea film al lui Nolan; exista un moment de cosmaruri superb filmat (chiar: cum poti sa ai cosmare in ,,Insomnia,,?), cand Dormer ramane prins sub niste busteni care plutesc pe apa – dar e cam singurul intr-un film mai interesat de solutia problemei (vezi finalul hollywoodian) decat de disolutia starilor de constiinta… Mai aproape de geniul lui ,,Memento,, este ,,Intact,,, debutul spaniolului Juan Carlos Fresnadillo, cu Max von Sydow in rolul unui batran evreu, patron de cazinou, din a carui poveste – de supravietuitor al Holocaustului – s-au desprins povestile filmului. Este o mostra de cinema inteligent (poate prea, pentru unii…), stilat si palpitant care nu trebuie ratat!

 
 

Urmărește-ne pe Google News