Aceste reclame au fost plătite printr-o firmă care, în trecut, a primit contracte de la Ministerul Mediului în timpul mandatului liberalului Costel Alexe și a cărei patroană a primit un post într-o societate de stat, pe filiera aceluiași minister, potrivit aceleași surse.

„Mihăilă, ministrul USR+ al Sănătății, este responsabilă pentru lipsa medicamentelor antivirale din farmacii. Luate de la primele simptome, acestea ar fi putut să salveze vieți și, în plus, să reducă semnificativ aglomerația din spitale. Mihăilă a refuzat să permită comercializarea lor către populație”, este una din postările plătite distribuite de PNL.

„Miniștrii USR+, Voiculescu și Mihailă, nu au pregătit sistemul medical pentru valul 4 al pandemiei. USR+ a părasit guvernarea și a aruncat țara în haos, în plină criză sanitară și energetică. România are nevoie de un guvern responsabil, cu miniștri competenți. USR+ a demonstrat că nu are nici voința, nici competența, pentru a asigura o guvernare stabilă și eficientă, cu atât mai puțin într-o situație de criză”, este un alt mesaj sponsorizat distribuit de pagina oficială de Facebook a PNL.

Foto: Facebook/PNL via G4Media

Potrivit informațiilor făcute publice chiar de către Facebook, postările au fost sponsorizate de Future Innovation SRL. Mecanismul de a sponsoriza o postare este folosit pentru a atinge țintit câți mai mulți utilizatori ai platformei de socializare.

Cine este Future Innovation SRL

Potrivit G4Media, compania a mai fost folosită și în trecut de PNL drept vehicul pentru plata unor postări pe această rețea de socializare. Mecanismul, utilizat și de alte partide, permite plata de către formațiunea politică, către o firmă, pentru servicii de „presă și propagandă”, a unei sume din fondurile primite lunar, ca subvenție, de la Autoritatea Electorală Permanentă. Ulterior, societatea respectivă plătește contravaloarea serviciului, de exemplu către Facebook sau Google.

Europa Liberă scria, în 2019, că Future Innovation a încasat de la PNL, pentru servicii Google, peste 150.000 de euro. Reporter de Iași scria, anul trecut, că această firmă, la o interogare pe Facebook Ads, plătise, până la acel moment, reclamă pentru PNL de peste 283.000 de lei. În 2019, societatea a avut o cifră de afaceri de 2,8 milioane lei și un profit net de circa 650.000 de lei.

Future Innovation SRL este patronată de Monica Argentina Neagoe, beneficiară, prin această firmă, a unor contracte atribuite direct, în valoare de 135.000 de lei, și oferite, în 2020, de Ministerul Mediului, condus atunci de Costel Alexe. Banii au fost primiți pentru organizarea evenimentului ”O pădure cât o țară” la care amfitrion a fost președintele Klaus Iohannis.

Tot anul trecut, Future Innovation a încheiat două contracte și cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, încasând 230.000 de lei pentru furnizarea a trei tunele dezinfectante și a două porți pentru scanare termică. Cele patru afaceri semnate cu instituții publice au reprezentat peste 50% din cifra de afaceri a firmei în acel an.

Un post de manager de proiect la Future Innovation SRL ocupase, anterior, Anamaria Florescu, care, în 2014, a făcut parte din staff-ul de campanie al lui Iohannis, la prima sa candidatură.

A fondat „moneda masonică mondială”

Potrivit informațiilor Libertatea, Monica Neagoe apare asociată în două companii cu un cunoscut mason din România, generalul Bartolomeu Săvoiu.

Ultima dintre ele se numește World Masonic Coin SRL (Moneda Masonică Mondială SRL) și a fost fondată chiar în acest an.

Săvoiu (76 ani) și Neagoe mai au o firmă – Cecida Consulting – cu cifre impresionante pe 2020: 242.000 lei profit la numai 110.300 lei cifră de afaceri!

Raluca Turcan condamnă campania

Ministrul muncii, Raluca Turcan, a condamnat implicarea liberalilor în atacurile la adresa lui Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă. „Dezaprob această practică, mai ales că și eu am fost ținta unor astfel de campanii”, a declarat Turcan.

În replică, vicepreședintele USR, Ionuț Moșteanu, a catalogat atacurilor drept o mutare a responsabilității după eșecul campaniei de vaccinare.

„PNL și-a asumat coordonarea vaccinării și a eșuat. Dacă dădeau atâția bani și depuneau atâta efort pentru vaccinare, astăzi nu număram atâția morți. USR a investit aproape 50.000 de euro într-o campanie de vaccinare susținută cu voluntari din partid în toată țara”, a declarat Ionuț Moșteanu.

O serie de schimburi de replici și atacuri dure între PNL și USR au început pe 1 septembrie 2021, odată cu ruperea coaliției de guvernare. Tensiunile între cele două partide continuă după ce PNL a anunțat că Nicolae Ciucă va forma un guvern minoritar cu UDMR, fără a mai invita USR la guvernare.

Urmărește-ne pe Google News