Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR, a declarat pentru Libertatea că în jurul orei 7.45 a fost semnalizat un deranjament la stația CFR Lehliu, unde sistemul de centralizare electronică al trenurile nu a funcționat din cauza lipsei de tensiune provocată de rafalele puternice de vânt.
Călătorii trenului 1983 de pe ruta București-Mangalia au semnalat ziarului că au staționat 30 de minute înainte de stația Lehliu. Oana Brânzan a precizat că în urma deranjamentului la sistemul electronic trenurile au fost dirijate prin comanda telefonică.
Ulterior, purtătorul de cuvânt al CFR a adăugat că la ora 9.50 a fost remediat deranjamentul din stația Lehliu.
Furtunile de noaptea trecută au afectat mai multe rute
Un comunicat al CFR Călători anunță că din cauza condițiilor meteo nefavorabile înregistrate în cursul serii de joi și al nopții de 5/6 august 2021 au fost afectate mai multe rute.
„Între stațiile Vatra Dornei – Năsăud și Măgura Ilvei – Ilva Mică s-au produs deranjamente ale infrastructurii feroviare şi în întreruperi în alimentarea cu energie electrică la rețeaua de tracțiune a trenurilor.
Acest fapt a generat întârzieri în circulația trenurilor care au tranzitat zona afectată, la unele trenuri fiind necesară chiar transbordarea călătorilor cu mijloace auto. Trenurile CFR Călători care tranzitează Suceava – Ilva Mică şi retur şi-au reluat circulaţia începând cu ora 6.30, ca urmare a redeschiderii circulaţiei feroviare”, precizează CFR.
De asemenea, pe secția de circulație Craiova – Petroșani s-au produs deranjamente în alimentarea cu energie electrică la rețeaua de tracțiune a trenurilor de călători, existând întârzieri ale trenurilor de călători. Deranjamentele au fost remediate încă din cursul nopții de 5.08.2021.
Vineri, 6 august, sunt posibile întârzieri pentru trenurile care au tranzitat zonele care au fost afectate, dar și a altor trenuri de pe relații adiacente, generate de necesitatea preluării călătorilor de la trenurilor întârziate, mai transmite CFR.