Pentru ca trenul, care a fost unul de probă, să-și poată continua deplasarea, un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice și de comunicații de deasupra.
Abia după această „manevră feroviară” iscusită și „modernă”, garnitura și-a putut continua călătoria, relatează Club Feroviar.
„Ucrainenii n-au stat cu mâinile în sân și au mai reparat o linie ce intră în România, în județul Maramureș, aproape de Sighetu Marmației. Ca și în 2022, tot ei au pus la bătaie și trenul. Și, ca în 2022, pe noi tot nepregătiți ne-au prins. La o trecere la nivel, trenul s-a blocat în cablurile de electricitate aeriene aflate prea jos. A reușit să treacă doar după ce un angajat feroviar le-a ridicat cu un băț. O scenă demnă de Caragiale”, a notat Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe Facebook.
Fotograful Sorin Hotea a postat filmări și fotografii de la fața locului pe pagina sa de Facebook.
„Moment istoric azi, 22 februarie 2023: pe calea ferată Câmpulung la Tisa (frontiera cu Ucraina) – Sighet a trecut un tren ucrainean după mai bine de 15 ani de când acest tronson de cale ferată (CFR 411 sau 429) a fost abandonat. Au fost mici surprize, dar trenul a ajuns cu bine în gara Sighet și a plecat mai departe spre Valea Vișeului”, a scris Sorin Hotea.
Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră – Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) – circulase pe 17 octombrie 2007.
Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR).
FOTO: Sorin Hotea – Facebook
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro