De la 1 noiembrie, intră în vigoare prevederile OUG 49/2019 care reglementează serviciile de ridesharing în România. Până acum, au primit aviz de funcţionare în România platformele Uber şi Bolt (aviz tehnic provizoriu), dar şi Clever (aviz tehnic valabil până la data de 27.10.2020). Până joi seara, Yango nu a primit aviz, potrivit site-ului Ministerului Comunicaţiilor.
În schimb, nu toţi şoferii acestor platforme au avut timp să obţină întreaga documentaţie pentru a putea practica servicii de transport alternativ. De exemplu, Uber estima la începutul acestei luni că abia jumătate dintre şoferi aveau documentaţia completă. Toţi şoferii care nu reuşesc să se conformeze integral noilor reguli vor avea conturile suspendate, de la 1 noiembrie, ceea ce înseamnă că nu vor mai putea desfăşura activitatea de ridesharing până nu obţin toate documentele obligatorii.
O lege nepromulgată
Procesul greoi de autorizare a Uber şi a şoferilor parteneri are efecte şi asupra activităţii, serviciilor oferite şi clienţilor. ”Mă aştept să fie zile în care vom vedea timpi mari de aşteptare, tarif dinamic şi serviciul cu siguranţă va fi afectat. Urmează să vedem cât”, a declarat, pentru Adevărul, Nicoleta Schroeder, manager general al Uber România.
În Parlament a fost depus un proiect de lege care prevede o posibilă prelungire a termenului limită pentru autorizarea şoferilor, astfel încât 1 noiembrie 2019 să devină 1 februarie 2020. Însă deşi proiectul de lege a fost adoptat pe 22 octombrie de Parlament, el nu a fost trimis la Cotroceni pentru promulgare.
Potrivit unui răspuns al Administraţiei Prezidenţiale pentru G4Media.ro, până în acest moment legea nu a ajuns la Palatul Cotroceni pentru a fi promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. Actul normativ, adoptat pe 22 octombrie de Camera Deputaţilor, se află încă în perioada în care poate fi contestat la Curtea Constituţională de către senatori sau deputaţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro