Primarul sectorului 1, Clotilde Armand, precizează că „nu a fost impresionată de șantajul «protestului» și nici de notificarea prin care compania amenință că începând cu data de 11.02.2021 nu mai ridică gunoiul stradal necontrolat din sectorul 1”.
Dacă această companie lasă din nou gunoiul pe străzi și refuză să-și onoreze obligațiile contractuale, din data de 12.02.2020 va intra alt operator în regim de urgență. Îi asigur pe toți locuitorii sectorului 1 că nu vom mai trece prin situația în care am fost luna trecută. Nu voi mai tolera șantajul și amenințările mafiei gunoaielor.
Clotilde Armand:
sSectorul 1 plătește servicii de salubrizare și de 10 ori mai scumpe față de restul țării. Primăria Sectorului 1 a fost un partener onest, Primăria Sectorului 1 nu este robinet cu bani pentru offshore-ul lor transpartinic. Cu mine nu le mai merge”, scrie Clotilde Armand pe Facebook.
Primarul sectorului a publicat adresa trimisă către Romprest pe 5 ianuarie
- „Vă reamintim că plata facturilor emise de Romprest a fost suspendată de instanța de executare, care a apreciat că există indicii privind nelegalitatea executării silite. În acest context, vă punem în vedere că acuzațiile privind eventuale «abuzuri» ca urmare a neplății facturilor emise de dv. sunt lipsite de bază factuală.
- Deși autoritatea contractantă a transmis solicitări precise, operatorul a refuzat să pună la dispoziție toate datele și informațiile în vederea verificării cantității serviciilor efectiv prestate. Mai mult, operatorului i s-a solicitat să refacă facturile pentru a reflecta neregulile constatate prin rapoartele întocmite de Poliția Locală Sector 1.
- Cu toate acestea, Romprest a refuzat sistematic să refacă facturile fiscale, consecința fiind aceea a suspendării plăților. Conform art. 8.1 lit. a) din același contract, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita informații cu privire la nivelul și calitatea serviciului prestat, cu obligația corelativă a operatorului de a furniza toate informațiile solicitate de autoritatea contractantă. Neexecutarea acestei obligații este sancționată cu aplicarea penalităților prevăzute de art. 11.1 din contractul de delegare.
- Nu negăm dreptul operatorului de a proceda după intima sa convingere fie la suspendarea prestațiilor, fie la limitarea acestora, însă vă rugăm să aveți în vedere trei aspecte esențiale:
a) Pe de o parte, suspendarea/limitarea nu poate afecta colectarea gunoiului menajer și a celui municipal (art. 7.1 lit. g), teza a II-a din contractul de delegare;
b) Neplata facturilor este determinată de refuzul de a pune la dispoziție datele GPS și informațiile necesare pentru a putea verifica facturile din perspectiva cantității prestațiilor efectiv realizate;
c) Executarea obligației de plată a fost dispusă de instanța de executare care a apreciat, prima facie, că executarea silită este, aparent, abuzivă. - În concluzie, raportat la cele de mai sus, vă solicităm următoarele:
a) Să puneți la dispoziție de urgență toate informațiile și datele necesare pentru verificarea cantității serviciilor efectiv prestate;
b) Să refaceți facturile fiscale în sensul corelării valorii acestora cu serviciile efectiv prestate;
c) Să ne comunicați programul de colectare a deșeurilor pentru a putea prelua executarea serviciului începând cu data de 11.02.2021, cu respectarea principiului protecției utilizatorilor prevăzut de art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 101/2006. - În încheiere, vă reamintim prevederile art. 11.3 din contractul de delegare care dă dreptul autorității contractante să procedeze la rezilierea contractului în cazul în care operatorul nu își îndeplinește obligațiile asumate. Una din aceste obligații constă în asigurarea prestării serviciului în regim de continuitate, la standarde înalte de calitate, în schimbul unei remunerații corecte a operatorului.
Vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate pentru a identifica o soluție de natură să respecte principiul echilibrului contractual, cu luarea în considerare a rigorilor specifice serviciului de interes economic general (SIEG), atât din perspectiva legislației privind ajutorul de stat, cât și din perspectiva respectării normelor privind asigurarea concurenței pe o piață cu specific de monopol.”