„Antreprenorul (n.red. – Webuild, fost Astaldi) a declarat că anul acesta podul va fi utilizabil și că va fi posibilă darea în circulație. Din punctul meu de vedere, și discutând cu inginerul lucrării, cu supervizorul contractului, aceștia nu sunt la fel de optimiști”, a anunțat șeful CNAIR.

Pentru evaluarea situației, Cristian Pistol și-a trimis un consilier care să spună dacă podul va mai fi inaugurat în acest an. „În acest sens am trimis și un consilier al meu pe lucrare, chiar zilele astea este acolo pentru a evalua în mod corect posibilitatea de a deschide circulația la sfârșitul anului”, a adăugat el.

El a avertizat însă că antreprenorul Webuild, fost Astaldi, a depus un grafic, „nesumat de către inginer şi de noi”, în care termenul de finalizare este mult mai târziu, adică „undeva în 2025”.

Potrivit CNAIR, stadiul fizic de execuție, doar pentru podul peste Dunăre de la Brăila, se apropie de 80%.

În primăvară, atât premierul Nicolae Ciucă, cât și, ulterior, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunțau că podul suspendat peste Dunăre va fi dat în circulaţie în decembrie, la aproape 5 ani de la demararea proiectului și după 4 ani de lucrări.

Al treilea pod din Europa ca lungime

Podul suspendat peste Dunăre, supranumit „Golden Gate” de Brăila, va avea o lungime de 2 kilometri, dintre care jumătate reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

Înălțimea podului va fi de 200 de metri, iar lăţimea totală de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime.

La momentul finalizării, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României de după Revoluția din 1989, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură, ca valoare, de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.

 
 

Urmărește-ne pe Google News