CNAS își cere, de asemenea, scuze „pacienților și furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de disfuncționalitățile PIAS”.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate, instituția care răspunde de funcționarea sistemului, nu mai făcuse niciun anunț oficial pe această temă din data de 18 iulie, adică de exact două săptămâni, când spunea că se fac „teste finale” pentru repornirea sistemului.
„Lucrările pentru remedierea sistemului informatic sunt încă în desfășurare”, potrivit Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, care precizează că „începând din data de 25 iulie 2019, o echipă mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și parteneri care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile apărute la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS)”.
CNAS anunță, de asemenea, că procedurile de achiziție a mentenanței necesare pentru toate componentele PIAS „sunt în curs de elaborare, urmând să fie postate în Sistemul de Achiziții Publice SEAP în scurt timp”.
CNAS susține, de asemenea, că „în prezent, mare parte a acestor probleme a fost remediată, urmand ca în zilele următoare să fie identificate toate cauzele care au dus la blocarea sistemului, astfel încât să poată fi evitate în viitor problemele de funcționare ale PIAS. Începând din data de 1 august 2019, echipa mixtă monitorizează funcționarea sistemului și intervine pentru rezolvarea punctuală a problemelor depistate”.
„Până când specialiștii nu vor rezolva integral problemele sistemului informatic, pentru a evita situațiile în care furnizorii de servicii medicale se află în imposibilitate de a transmite serviciile medicale efectuate pentru a fi validate și plătite, nu va fi declarată încetarea stării de indisponibilitate și vor rămâne în vigoare derogările la termenele de raportare a serviciilor medicale”, mai precizează reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate, citați de HotNews.
Potrivit CNAS, pentru luna iunie 2019, „toți furnizorii de servicii medicale aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate au primit contravaloarea serviciilor efectuate, urmând ca în perioada următoare să se efectueze regularizări. Perioada de raportare a serviciilor medicale efectuate în luna iulie este 1-10 august, iar plata acestora va fi efectuată începând cu data de 25 august, conform clauzelor contractuale”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro