UPDATE. Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări, conform unui comunicat.
În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele și condițiile de depozitare ale produselor și au adresat angajatelor unității întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.
La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancțiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet și nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland.
Referitor la informația apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame și pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menționăm ca această amendă nu există.
De Ziua Limbii Române, 31 august, bărbatul a mers să cumpere câțiva mici, însă vânzătoarea a refuzat să îl servească pentru că vorbea… limba română.
“Am o cunoștință care mi-a spus că dacă ajung în Odorheiu Secuiesc și vreau să cumpăr mici, aici la un hypermarket, nu ești servit de vânzătoare, dacă aude că vorbești românește, și vreau să fac acest experiment”, a spus bărbatul pe filmulețul postat pe canalul de Youtube.
După ce acest lucru i s-a confirmat, mai multe autorități ale statului s-au autosesizat în acest caz.
“In urma relatarilor de presa de ieri, 31 august, privind incidentul din supermarketul Kaufland din Odorheiul Secuiesc, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) a demarat procedura de autosesizare, urmand sa se adopte masurile legale”, asigură CNCD, într-un comunicat de presă.
Mai mult, în această dimineață, un comisar de la Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorului (ANPC) Brașov s-a dus personal la hypermarket-ul din Odorheiu Secuiesc unde a solicitat în limba română să fie servit. Surpriză, povestea s-a repetat. A fost refuzat!
“Pentru că este vorba despre o practică, nu un accident, a fost aplicată o amendă de 10.000 de lei”, a declarat comisarul şef regional Sorin Susanu, pentru newsbv.ro.
Același supermarket a mai fost amendat și în urmă cu doi ani, cu suma de 5.000 de lei, pentru că toate reclamele şi pliantele erau realitate exclusiv în limba maghiară, lucru discriminatoriu pentru consumatorii români, precizează sursa citată.
CITEȘTE ȘI… Editorial de Claudiu Săftoiu. Când medicina e făcută de satrapi carismatici: cazul doctorului Burnei – schilodirea de imagine sau schilodirea de copii?