„Am finalizat aseară anexa care cuprinde companiile care vor fi incluse în acest fond. Săptămâna viitoare va fi depusă iniţiativa legislativă. L-am lucrat aici şi din moment ce l-am lucrat aici îl depunem la Parlament”, a afirmat Dragnea, vineri.

Întrebat dacă ştie de existenţa unor informaţii potrivit cărora partenerii europeni nu sunt de acord cu acest fond, Dragnea a spus că ar fi ‘extrem de ciudat să nu fie de acord cu acest lucru.

”Eu nu am auzit de aceste zvonuri. Ar fi extrem de ciudat să nu fie de acord, în condiţiile în care sunt foarte multe fonduri de genul acesta în Europa. Nu văd de ce ar avea ceva împotrivă pentru că el este gândit prin respectarea tuturor normelor europene şi în ceea ce priveşte respectarea deficitului. S-au luat modele existente din Europa, de fonduri care funcţionează şi funcţionează foarte bine şi au reprezentat şi reprezintă motoare de dezvoltare economică foarte importante”, a arătat Dragnea.

Programul de guvernare PSD-ALDE: 10 miliarde de euro vor intra în economia României în următorii patru ani prin FSDI

Potrivit programului de guvernare PSD-ALDE, statul român, prin Ministerul Economiei, va avea calitatea de acţionar unic pe toată perioada de funcţionare a Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI).

Se doreşte crearea unor noi instrumente de investiţii publice – Constituirea unui fond suveran de investiţii în vederea administrării şi valorificării eficiente a participaţiilor minoritare ale statului.

Obiectivul FSDI va fi de a stimula dezvoltarea economică prin investiţii în infrastructură şi companii strategice şi întărirea rolului statului prin administrarea adecvată a participaţiilor minoritare şi obţinerea de lichidităţi din emisiunea de obligaţiuni, valorificarea anumitor active, dividende şi alte surse atrase în proiectele de investiţii.

În Programul PSD se arată că fondul va fi alcătuit, în principal, din companiile de stat profitabile, a cărui valoare va depăşi 10 miliarde de euro. Fondul se va putea folosi de veniturile din dividende ale acestor companii, precum şi din veniturile provenite din emisiuni de obligaţiuni sau din vânzarea de active neperformante (case de odihnă, hoteluri – aparţinând unor companii al căror obiect de activitate este cu totul altul). Scopul fondului va fi de a dezvolta sau construi de la zero afaceri în domenii prioritare pentru statul român, care să se susţină economic (cu un anumit grad de profitabilitate), singur sau împreună cu alte fonduri de investiţii sau investitori privaţi.

“Estimăm că 10 miliarde de euro vor intra în economia României în următorii patru ani prin FSDI. Fondul va duce, printre altele, la apariţia a numeroase fabrici în agricultură şi industrie, dar şi la capitalizarea unor firme precum Tarom, CFR, Şantierul Naval Constanţa, C.E.C., Nuclearelectrica, astfel încât acestea să-şi poată extinde activitatea sau, după caz, să achiziţioneze noi capacităţi: flotă de avioane, de nave, de garnituri de tren. Cele mai mari investiţii ale FSDI în următorii patru ani se vor realiza în sănătate, prin construcţia unui spital republican şi a opt spitale regionale. Valoarea totală finanţată din FSDI este estimată la 3,5 miliarde de euro”, se arată în Programul PSD.

Ce investiții vor fi finanțate prin FSDI

Proiectele principale asupra cărora finanţatorii şi-au arătat interesul sunt acelea care se susţin economic.

Spre exemplu, cele care au un trafic care să susţină necesitatea unei autostrăzi, pentru a concura cu proiecte propuse de state vecine. Sunt cinci autostrăzi care respectă aceste criterii, dintre care una, Piteşti-Craiova, este prevăzută a se finaliza pe fonduri europene până în anul 2021. Celelalte patru, dacă nu vor fi finanţate de la buget, vor fi lansate prin aceste fonduri: o autostradă care să străbată munţii între Transilvania şi Moldova (Târgu Mureş – Iaşi), o a doua autostradă prin Sudul României, care să unească Transilvania cu Oltenia şi Ţara Românească (Timişoara – Bucureşti), a treia, care să străbată munţii de pe Valea Prahovei (Comarnic – Braşov) şi o a patra care să unească Moldova cu Ţara Românească (Iaşi – Bucureşti)”, se arată documentul PSD.

În ceea ce priveşte calea ferată rapidă, finanţarea prioritară se va face pentru refacerea căii ferate şi modernizarea acesteia, astfel încât să avem în România trenuri care circulă cu viteze de peste 100 km/h, din direcţia Vest – Bucureşti, Chişinău – Iaşi – Bucureşti, Bucureşti – Constanţa, Bucureşti – Braşov.

O altă industrie dezvoltată prin FSDI va fi cea de armament, prin extinderea capacităţilor fabricilor existente.

“Deşi bugetul de stat se va diminua iniţial cu 2,6 miliarde de lei, bani care nu se vor mai încasa din dividendele companiilor de stat, datorită activităţii economice puternice a FSDI, se vor încasa la buget sume din taxe şi impozite de aproximativ 9 miliarde de lei. În acest fel, în 2020, surplusul anual adus la bugetul de stat de către FSDI va fi de cel puţin 6 miliarde de lei”, se precizează în Programul PSD-ALDE.

 
 

Urmărește-ne pe Google News