Producţia la Oradea a fost o­prită definitiv, iar din cei 109 angajaţi, până acum au fost deja dis­ponibilizaţi 102. „Deci­zia este rezultatul ree­va­luării infrastructurii deţinute de companie, a pieţei şi a me­diului socio-economic ex­trem de dinamic”, precizează conducerea companiei într-un co­municat de presă. Ul­timii şapte muncitori se ocupă de formali­tăţile dinaintea în­chi­derii fa­bricii, ce va avea loc la jumătatea lunii vii­toa­re. Mai mult, se pare că nu peste mult timp, şi fabrica Coca-Cola de la Iaşi va fi închisă. „Cel târziu în primăvara lui 2009 se va pune lacăt şi fabricii de la Iaşi, care, cel mai probabil, va fi mutată în Republica Moldova. Strategia companiei este una folosită des de multinaţionale: intră pe o piaţă, luptă câţiva ani să îşi mărească cota şi să elimine adversarii, iar după ce îşi recuperează investiţia, strâng rândurile. Este dreptul lor, dar să îşi îndeplinească obligaţiile faţă de angajaţi”, ne-a declarat Dragoş Frumosu, preşedintele Sin­dica­telor Naţionale din In­dustria Ali­men­tară.

Se mută în Republica Moldova?

Kraft Foods, compania care face ciocolata Poiana, a anunţat că va muta în Bulgaria fabrica de la Braşov.  Com­pania Nestle a hotărât de curând să îşi mute producţia de în­ghe­ţată de la Glina, tot la bulgari. Lista investitorilor care pă­răsesc România poate conti­nua cu Colgate-Pal­molive, care a decis anul acesta să plece în Polonia.

În plină criză, chinezii îşi deschid uzină de tractoare la Braşov

În plină criză financiară, un investitor chinez vrea să ri­di­ce la Braşov o fabrică de tractoare. Firma, consi­de­rată cel mai mare fabricant de utilaje agricole din China, doreşte să investească 20 de milioane de euro în România. Un alt amplasament luat în calcul pentru viitoarea fabrică a fost Constanţa, însă chinezii spun că au decis să meargă la Braşov pentru că acolo vor găsi muncitori cu experienţă. Investiţia ar urma să creeze aproape 500 de locuri de muncă.

Companii importante cer ajutor de la stat

47 de companii europene au cerut ajutor statelor membre UE, pentru a ieşi din vârtejul haosului financiar pe care îl traversează. Pe acelaşi model, dar în ordine inversă, autorităţile din România vin în ajutorul firmelor şi al populaţiei, eliminând diferite taxe. Într-un comunicat comun, reprezentanţii firmelor europene, printre care  Nokia, Siemens, Saint-Gobain şi Renault, cer noi scăderi ale dobân­zilor-cheie, garantarea accesului la creditare şi efectuarea de noi paşi în negocierea privind libe­ra­lizarea comerţului mondial.

Şase luni fără taxa auto pentru maşinile noi

Şi în România au început să apară măsuri anticriză. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat că va anula taxa auto pentru maşinile noi, după ce vânzările acestora au scăzut drastic, iar uzinele Dacia au fost închise pentru două săptă­mâni. În plus, Guvernul intenţio­nează să extindă subvenţia la dobânzile pentru planul de eco­nomisire în vederea achiziţionării de locuinţe şi să reducă sau chiar să anuleze TVA-ul la construcţia primei case.

 
 

Urmărește-ne pe Google News