Câteva mesaje afișate în timpul cursului au devenit virale pe rețelele de social-media în februarie, după ce un angajat le-a trimis lui Karlyn Borysenko, cunoscută comentatoare pe YouTube.
„În Statele Unite și în alte națiuni occidentale, albii au fost învățați să se simtă superiori doar pentru că sunt albi”, este unul dintre mesaje. Un altul îi îndeamnă pe participanții la curs să fie „mai puțin albi”, au scris, printre alte publicații, New York Post și site-ul entrepreneur.com.
Potrivit mesajelor, pentru a fi „mai puțin albi”, aceștia trebuie să dea dovadă de mai puțină aroganță, de mai puțină ignoranță, să să se comporte mai umil, să fie mai dispuși să asculte și să se dezică de solidaritatea albilor.
La scurt timp după ce a devenit viral – pe Twitter a obținut 18.000 de retweet-uri și peste 34.000 de like-uri -, cursul a fost retras de LinkedIn.
Unii angajați susțin că au fost obligați să participe. Compania vorbește despre o recomandare
Sociologul Robin DiAngelo, autorul volumului „White Fragility” (n.r. – Fragilitatea albă), apare în curs, dar a susținut că acest lucru s-a întâmplat fără știința și fără voia sa.
„Mesajele incluse nu au fost create de dr. DiAngelo. Nu a știut că imaginile video au fost astfel reeditate și că au fost folosite pentru un curs împotriva rasismului. Felul în care toate acestea au fost prezentate nu este cel pe care și l-ar fi dorit”, a declarat reprezentanta lui Robin DiAngelo.
Deși mai multe persoane din interiorul companiei, inclusiv cea care a trimis mesajele către YouTube-rul Karlyn Borysenko, au susținut că participarea la acest curs a fost obligatorie, Coca-Cola a negat această variantă într-un răspuns pentru Newsweek, afirmând că le-a recomandat angajaților participarea la curs, dar nu i-a obligat să o facă.