Mark Zuckerberg are 76 de miliarde de dolari, potrivit revistei Forbes. Averea lui a-nceput să scadă însă, după ce mai multe companii au decis să boicoteze publicitatea pe Facebook, după ce rețeaua de socializare a eșuat în a înlătura postări rasiste și a fost acuzată că promovează ”discursul urii”.

Ultima companie care s-a alăturat acestui boicot este Coca-Cola, care a oprit de la publicare pe Facebook, pentru o lună, toate clipurile publicitare.

Campania #StopHateforProfit a fost demarată de mai multe organizații civice americane.

Pe lângă suspendarea reclamelor pentru o lună, James Quincey, directorul executiv Coca-Cola, a precizat vineri că firma pe care o conduce va regândi strategia de publicitate în relația cu Facebook dar și cu alte rețele sociale, relatează Business Insider.

Nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe social media.

James Quincey, directorul executiv Coca-Cola, pe site-ul companiei:

”Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial timp de cel puțin 30 de zile. Vom avea nevoie de acest moment pentru a reevalua politicile noastre de publicitate pentru a stabili dacă este nevoie de modificări. De asemenea, ne așteptăm la o mai mare responsabilitate și transparență din partea partenerilor social media”, a declarat Quincey.

Campania #StopHateforProfit a fost lansată pe 19 iunie, după moartea lui George Floyd, un afro-american sufocat de un agent de poliție în timpul arestării.

Campania a fost declanșată de refuzul
Facebook de a elimina o postare a președintelui Donald Trump, care
i-a amenințat pe protestatari cu violență.

Trump a scris în postarea sa ”când începe jaful, încep împușcăturile” și i-a numit pe manifestanți ”tâlhari”.

Marile corporații, inclusiv Unilever,
Hershey Co, North Face, Verizon și multe altele au întrerupt
publicitatea pe Facebook și pe alte platforme de socializare în
ultima săptămână, alăturându-se acestei campanii.

Presiunea economică a marilor companii a-nceput să funcționeze.

Vineri, Mark Zuckerberg a anunțat că Facebook va eticheta acum postări ”demne de știri” ale politicienilor care încalcă regulile sale, de exemplu, discursul urii sau discursul violent. Până acum, rețeaua socială nu modera retorica politicienilor.

Potrivit Business Insider, Facebook a
angajat o companie terță pentru un audit, în încercarea de a
transmite cumpărătorilor de publicitate că ia în serios problema
discursului urii.

Publicitatea aduce aproape toate
veniturile Facebook, firma înregistrând în primele trei luni ale
acestui an 17,4 miliarde de dolari din vânzări publicitare.

Grupurile care militează pentru drepturile civile aflate în spatele campaniei #StopHateforProfit – NAACP, Color of Change și Liga anti-defăimare – au solicitat Facebook să ia măsuri mai drastice, explicând că nu este pentru prima dată când Facebook permite mesaje controversate pe platformă și că a făcut doar ”pași mici” pentru îndreptarea situației.

Sursa foto: EPA

 
 

Urmărește-ne pe Google News