Avea ceva mai mult de 20 de ani când Theo a plecat din România , ţara în care s a născut. A fost începutul unei aventuri, a unei poveşti de viaţă, nefardată, pe care Theo avea să o scrie pe trei continente, în trei spaţii culturale complet diferite. În Ţara Sfântă, unde a invăţat si muncit timp de nouă ani, bărbatul şi-a descoperit şi, mai apoi, şi-a conturat pasiunea mistuitoare pentru vinuri. „În Israel am descoperit vinurile care, pe vremea aceea, fie vorba între noi, erau departe de a fi de calitate. Am început să mă joc cu ele, să urc pe scara calităţii lor. Am început să le simt cum evoluează. Am citit, m-am documentat mult despre tot ce înseamnă vinuri”, deapănă Theo mosorul amintirilor.
Acum, când Theo Nissim consideră că a ajuns la maturitatea colecţionarului şi pasionatului de de vinuri, peste 1.500 de sticle cu vin adunate din mai toată lumea se odihnesc în beciul casei sale din Silicon Valley, California.”Sunt un colecţionar atipic de vinuri…Sunt, de fapt, un pasionat care spune că vinul trebuie băut, nu păstrat o viaţă. E adevărat îl învechim, dar trebuie să-l bem, să-l simţim, să-l trăim… „, spune colecţionarul născut în Româniacare în Statele Unite ale Americii e directorul companiei Gemini Solutions, specializată în IT.
- La femei suntem peste francezi, iar la vinuri cel puţin egalii lor
Apoi, precum un ambasador neoficial al României, colecţionarul îşi face cunoscută opinia în ceea ce priveşte puterea licorilor zămislite din struguri frământaţi în a duce renumele României în orice colt al mapamondului. „Am avut ocazia să mă învârt în jurul lumii şi să compar ce am văzut cu locurile natale, din România. Ţara noastră are locuri extraordinare, dar promovarea este zero. În România se face vin de mii ani, dar nu îi recunoaştem valoarea economică şi, mai ales, valoarea de imagine pe care o are. Gecii, italienii, portughezii, americanii, israelienii, francezii ca să dau numai câteva exemple, ştiu cum să-şi vândă vinurile şi cum să-şi promovez astfel ţările. Francezii, de pildă, spun că au parfumuri, femei şi vinuri. Noi nu avem pafumuri, dar la femei suntem cu zece clase peste ei, iar la vinuri cel puţin egalii lor…La Dealu Mare avem soiuri echivalente cu cele din Bordeaux.Vinurile ar putea face ca România să fie cunoscută de la un capăt la celălalt al lumii! Când bem vin, nu bem struguri. Bem spatiul în care a fost făcut, ne conectăm cu spatiul în care a fost făcut. Bem aerul, bem pământul din ţara respectivă. Vinul nu e un minereu să-l bei după preţ. E o poveste. Hai să spunem tuturor povestea vinurilor din România, să spunem povestea ţării noastre!”, a încheiat Theo Nissim.