Pentru că nu știa nici olandeza, nici engleza, comandantul român de nave, în vârstă de 63 de ani, a interpretat greșit instrucțiunile primite.

Există acorduri internaționale care se aplică pentru apele navigabile publice din Olanda, inclusiv pentru fluviul Westerschelde, fluviul Beneden-Zeeschelde și canalul Gent-Terneuzen.

Acestea prevăd utilizarea unei limbi oficiale de comunicare, respectiv olandeză sau engleză.

Comandantul român a încălcat de 3 ori regulile. Traficul naval, în pericol

Căpitanul român de nave a încălcat regulile de trei ori, în anul 2023.

Prima abatere a avut loc pe 16 februarie, când românul naviga pe canalul Gent-Terneuzen. A primit instrucțiuni pentru a asigura siguranța traficului naval, însă a fost capabil să comunice doar într-o germană foarte slabă, ceea ce nu este permis.

A doua abatere s-a produs pe 21 aprilie 2023, când, aflându-se pe fluviul Westerschelde, în apropierea orașului Terneuzen, comandantul român a comunicat prin stația radio cu autoritățile, dar, din nou, nu a reușit să vorbească fluent și clar în olandeză sau engleză.

Patru zile mai târziu, pe 25 aprilie, s-a produs a treia abatere: românul naviga pe fluviul Westerschelde, în apropiere de Hansweert.

Nici atunci, comandantul român nu a reușit să urmeze corect instrucțiunile primite, ceea ce ar fi putut crea o situație periculoasă pentru traficul naval.

Incidentul s-a produs din nou din cauza faptului că românul nu vorbea sau înțelegea aproape deloc limba oficială, olandeza.

Comandatul român riscă 30 de zile de arest

Comandantul român nu a fost prezent în instanță. Procurorul a cerut în cazul lui o amendă de 360 de euro pentru cele trei incidente.

Însă, având în vedere că până acum românul nu a plătit nimic, judecătorul a decis să-i impună o amendă de 500 de euro pentru fiecare caz, ceea ce înseamnă 1.500 de euro.

În cazul în care comandantul român de nave nu va plăti amenda, aceasta poate fi înlocuită cu trei pedepse a câte zece zile de închisoare, deci 30 de zile de arest.

 
 

Urmărește-ne pe Google News