Ca să pui pe picioare o astfel de afacere, ai nevoie, în medie, de 3-4 luni şi de cel puţin 1.000 de euro pe care să-i investeşti.
Ca în cazul oricărei afaceri, planificarea, calculul de rentabilitate, investiţia iniţială, promovarea, costurile şi controlul lor sunt elemente esenţiale pe care trebuie să le ai în vedere.
Partea nevăzută a magazinului online – logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului şi a site-ului – dă cele mai mari bătăi de cap start-up-urilor din e-commerce, ajungând să reprezinte şi până la 30% din costurile totale.
Dacă porneşti pe cont propriu, află că operarea efectivă a afacerii – de la preluarea efectivă a comenzilor, procesarea lor, facturarea, depozitarea mărfii, împachetarea, livrarea şi până la retururi sau plângeri – costă, în medie, 1.000 de euro pe lună. Vestea bună e că a apărut şi la noi aşa-numitul sistem “e-fullfilment” – “cel care face de toate”, iar prin externalizarea serviciilor către firmele specializate, proaspătul patron ar putea economisi şi 500 de euro pe lună.
Nu ar strica să ştii şi că, în online, bugetul de publicitate este unul dintre cei mai importanţi (dacă nu cel mai important) factori de care depinde succesul unei afaceri, aşadar, acolo vor merge cei mai mulţi bani.
Cheltuieşte-ţi banii cu cap!
Iată care sunt costurile comparate ale unui start-up cu stoc de 30.000 de euro, cu până în 20 de comenzi/ zi şi 2.000 de produse: