Primul apel, în valoare de 10,5 milioane de euro, vizează finanțarea acțiunilor de pluralism și colaborare pentru promovarea parteneriatelor jurnalistice.

Acesta se adresează organizațiilor care pot distribui fonduri entităților media din sectoare relevante pentru democrație și propunerilor de colaborare transfrontalieră între organizații de știri.

Al doilea apel lansat de Comisia Europeană în cadrul proiectului Europa Creativă, în valoare de 3 milioane de euro, urmărește crearea unui sistem de răspuns rapid pentru monitorizarea încălcărilor libertății presei în UE și țările participante la programul Europa Creativă.

Scopul este generarea de date mai bune privind riscurile la adresa libertății și pluralismului media.

Potrivit Comisiei Europene, 2,5 milioane de euro sunt dedicate proiectelor inovatoare transfrontaliere care îmbunătățesc competențele de alfabetizare media ale europenilor și limitează impactul dezinformării.

Granturile vor încuraja schimbul de cunoștințe și extinderea practicilor de alfabetizare media.

Aceste apeluri fac parte din sprijinul mai larg al UE pentru sectorul media de știri. Ele vizează consolidarea rezilienței mass-media și promovarea unui peisaj mediatic divers și independent în Europa.

Prin aceste inițiative, Comisia Europeană își propune să consolideze capacitatea sectorului media de a face față provocărilor actuale și să promoveze un ecosistem mediatic sănătos, esențial pentru democrațiile europene.

Urmărește-ne pe Google News