Cuprins:
Mesajul transmis de comisarul european pentru servicii digitale, Henna Virkkunen
„Suntem îngrijoraţi de indicii din ce în ce mai numeroase privind o operaţiune de influenţă online străină coordonată care vizează alegerile în curs din România, în special pe TikTok”, a scris pe X comisarul Henna Virkkunen.
De asemenea, aceasta spune că au fost luate măsuri de către Bruxelles, în privința TikTok, în temeiul legii comunitare referitoare la serviciile digitale (DSA).
A trimis o cerere urgentă de informații către companie „în lumina ultimelor informaţii declasificate”, după ce joi a emis deja un ordin de păstrare a datelor care acoperă întreaga perioadă electorală.
De asemenea, Comisia Electorală a emis un apel către TikTok cu privire la „remedierea urgentă” a politicilor sale de moderare şi amplificare şi la respectarea reglementărilor electorale prevăzute de DSA.
We are concerned about mounting indications of coordinated foreign online influence operation targeting ongoing Romanian elections, especially on TikTok.
The @EU_Commission took action under the #DigitalServicesAct issuing to TikTok.
— Henna Virkkunen (@HennaVirkkunen) December 6, 2024
Oficialii Comisiei sunt „îngrijoraţi de indicii privind operaţiuni de influenţă online străine”
Atunci când a fost întrebat, într-un briefing de presă, despre demersuri, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier a declarat că oficialii Comisiei sunt „îngrijoraţi de indicii privind operaţiuni de influenţă online străine coordonate care vizează alegerile din România, în special pe TikTok” şi acesta este motivul pentru care Comisia a luat o măsură suplimentară în cadrul DSA.
„Comisia a trimis către TikTok o nouă solicitare de informaţii, de data aceasta solicitând platformei să transmită observaţii cu privire la aspectele ridicate în documentele de informaţii care au fost declasificate de autorităţile române, precum şi informaţiile transmise şi acţiunile întreprinse de TikTok ca urmare a acestor aspecte”, a spus Regnier.
Purtătorul de cuvânt a precizat că TikTok are obligaţia de a furniza Comisiei toate aceste informaţii în termen de 24 de ore. El a explicat că acest termen este atât de scurt „tocmai pentru că TikTok trebuie să îşi intensifice resursele pentru a contracara manipulările de informaţii înainte de alegerile din weekendul care urmează”.