Critica principală adusă de Comisia Europeană vizează traseul stabilit în proiect, de ce punctul de plecare nu este la staţia Piaţa Victoriei şi s-a ales ruta ocolitoare de la staţia existentă 1 Mai, ce trece pe la Romexpo.

De altfel, traseul ales pentru linia de metrou ce va lega Bucureştiul de Otopeni a ridicat un mare semn de întrebare încă de la început, amintește zf.ro.

Un alt aspect la care a făcut referire Comisia Europeană este subestimarea investiţiei pentru construcţia acestei linii de metrou până la Otopeni, dar şi supraestimarea traficului de pasageri.
Valoarea investiţiei în linia de metrou ce va lega Capitala de Aeroportul Otopeni este de aproximativ 1,3 miliarde de euro (cu TVA inclus), potrivit autorităţilor locale.
De altfel, premierul Viorica Dăncilă confirmă eșecul construcției metroului spre Otopeni cu fonduri europene: Există riscul să se trimită toată documentația înapoi, a spus șefa Executivului, într-un interviu pentru Antena 3.

Pro­iectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km şi cuprinde 12 staţii, ar urma să asigure capacitatea de transport a unui număr de 50.000 călători pe oră şi sens.

Mai mult, România a pierdut un credit de 465 de milioane de euro pentru metrou, însă la Magistrala 5.

FOTO – Arhivă



CITEȘTE ȘI… Compania aeriană Ryanair renunță și la zborurile din Craiova, după Oradea și Timișoara