Vizitatorii urcă cu liftul opt etaje şi coboară apoi în spirală pentru a descoperi la fiecare nivel modelele reprezentative ale unei epoci din istoria mărcii germane. Cele peste 160 de autovehicule, restaurate de specialişti şi aflate în perfectă stare de funcţionare, pot fi văzute şi fotografiate de aproape de vizitatori, deoarece nu există nici o barieră între ei şi exponat, ci doar interdicţia de a le atinge. Compania Daimler-Benz a fost înfiinţată pe data de 28 iunie 1926, prin fuziunea a Benz & Cie. şi Daimler Motoren Gesellschaft (DMG).

Daimler şi Benz, părinţii autovehiculelor

Prima fusese fondată în 1871 de Karl Benz, cea de-a doua luase naştere în 1890, la iniţiativa lui Gottlieb Daimler şi a lui Wilhelm Maybach. Aşa se face că în acest moment gigantul german se poate lăuda că fondatorii săi au inventat atât motocicleta, cât şi automobilul, dar şi cu faptul că au peste 270.000 de angajaţi în întreaga lume şi un profit de 1,4 miliarde de euro în 2008. În portofoliul firmei se găsesc mărcile de automobile Mercedes, Maybach şi Smart, dar şi diviziile de camioane Mitsubishi, Kamaz sau Setra.

Muzeul Mercedes

Clădirea care adăposteşte modernul sediu al muzeului producătorului german de automobile este construită la doar câteva sute de metri de fabrica din Stuttgart.

Prima motocicletă

Gottlieb Daimler a fost cel care a construit în 1885 prima motocicletă din lume, ale cărei componente erau fabricate în proporţie covârşitoare din lemn şi prindea “ameţitoarea” viteză de 8 km / h.

Daimler Motor Car 1889

Acest vehicul a fost expus pentru prima dată în 1889, cu ocazia Expoziţiei Internaţionale de la Paris, fiind primul autovehicul cu două viteze din lume. În prima viteză invenţia lui Karl Benz prindea 5 km / h, iar în a doua ajungea la 16 km / h.

1909 Benz 200 – PS Rennwagen

În 1909, Benz 200 Rennwagen era cel mai rapid vehicul de pe pământ, întrecând orice maşină, avion sau tren. Pilotul Bob Burman a reuşit, în 1911, în cursa de la Daytona Beach, să atingă 228 km / h.

Mercedes 300 SL

Celebrul model Mercedes a fost prima maşină din lume cu injecţie directă în camera de combustie, dar şi primul cu gull-wings (cunoscute ca “uşi fluture”), care au devenit semnul său distinctiv. Doar 1.400 de bucăţi au fost construite între anii 1954 şi 1957, iar preţul unui astfel de autoturism păstrat în bune condiţii poate trece de 180.000 de euro.

Mercedes Benz 300S Coupé

Modelul 300S s-a produs între anii 1949 şi 1963 şi mai era numit şi “Adenauer”, după numele lui Konrad Adenauer, primul cancelar al Republicii Federale Germane, care poseda şi el o astfel de limuzină.

Mercedes 300 SLR

Una dintre cele mai renumite maşini din panoplia producătorului german, Mercedes 300 SLR, a fost condusă în Grand Prix-urile din anii 50 de unii dintre cei mai buni piloţi ai lumii: Juan Manuel Fangio şi Stirling Moss. Preţul unei asemenea bijuterii poate ajunge şi la 500.000 de euro.

Prototip pentru maşina viitorului

Dacă acum câteva decenii Mercedes inova în privinţa formei caroseriei sau a motorului ce propulsa maşina, acum germanii menţin aceeaşi direcţie, dar caută să găsească şi forme alternative de alimentare, investind în motoarele-hibrid şi în cele electrice.

 
 

Urmărește-ne pe Google News