În rechizitoriul transmis Judecătoriei Hațeg procurorii notează că în 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.
Rătăciți între peroane
Procurorii notează că din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată.
Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată.
Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat.
De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat.
Lipsa indicatoarelor de orientare, vina CFR
Din probatoriul administrat în dosar a reieșit că accidentul s-a produs ca urmare a faptei Compania Națională de Căi ferate ”CFR” de a nu realiza în stația de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceștia să poată identifica peroanele și platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, așa cum compania era obligată, spun procurorii.
Aceștia precizează că potrivit articolului 20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, ”Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal”.
Totodată, punctează magistrații PICCJ, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal.
Dosarul a fost trimis Judecătoriei Hațeg pentru soluționare.