Publicația olandeză NRC scrie că ar exista și un intermediar. Este vorba despre o companie din Barbados – NSG West Indies – deținută de un om de afaceri britanic. Stephen Hobson face afaceri de aproape 50 de ani în Caraibe, în general ocupându-se de tranzacții pentru autoritățile din regiune, conform Newsweek.
În 2014 și 2015, compania olandeză a reușit să contracteze vânzarea de zeci de ambarcațiuni pentru paza de coastă din statul caraibian Trinidad și Tobago, dar și în Bahamas, notează NRC. Indiciile arată, însă, că metodele lui Hobson, de care Damen ar fi știut, nu erau tocmai ortodoxe.
Potrivit presei olandeze, compania Damen și afaceristul britanic Hobson au avut un conflict financiar. Stephen Hobson a cerut peste 20 de milioane de euro, însă olandezii de la Damen nu vor să plătească.
Damen s-a numărat printre companiile care au participat la licitația Ministerului Apărării Naționale pentru furnizarea de corvete multifuncționale.
În cadrul licitației, Ministerul Apărării Naționale a primit oferte din partea companiei olandeze Damen, a firmei italiene Fincantieri şi a Grupului Naval din Franţa, conform Mediafax.
Licitația a fost întârziată, după ce Ministerul Apărării Naționale (MApN) a suspendat în ianuarie procedura de achiziție a corvetelor multifuncționale. În aceste condiții, Șantierul Naval Constanța a dat în judecată Guvernul și MApN și a cerut anularea licitației privind programul de înzestrare cu corvete multifuncționale, notează sursa citată.
În iulie 2019, compania Naval Group a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru corvetele multifuncționale.
Investigația completă a jurnaliștilor olandezi se găsește aici.
FOTO: nrc.nl