Societățile românești, având același patron, au deschis două restaurante sub brandul „Harley-Burger Bar”. Reprezentanții Harley Davidson au considerat însă că numele este prea sugestiv și că duce cu gândul la brandul de motociclete.
„Alăturarea sintagmei Burger Bar numelui Harley nu este de natură a conferi o distinctivitate specifică, întrucât singurul element distinctiv rămâne cuvântul Harley, care induce consumatorului impresia unei asocieri cu marca notorie Harley Davidson”, a arătat producătorul renumitei mărci, în proces.
Patronul restaurantelor reclamate s-a apărat arătând că „denumirea Harley este o denumire uzuală, este un prenume des întâlnit, nu numai în America”. Acesta a adăugat că prenumele Harley nu este deținut cu „titlu de monopol” de către producătorul de motociclete.
„Nu se poate afirma că există vreo legătură cu producătorul american de motociclete Harley Davidson Motor Company. În acest caz denumirea poate sugera cel mult o legătură cu America, de unde provine acest nume, respectiv locul unde s-au produs primii burgeri”, a mai argumentat patronul restaurantelor.
Producătorul din SUA a intentat proces împotriva celor două restaurante în anul 2018. Atât Tribunalul București, în primă instanță, cât și Curtea de Apel București au dat dreptate brandului american și au cerut patronului să înceteze folosirea numelui, în orice activitate.
Pe deasupra, firmele care operează cele două restaurante, care aparțin aceluiași patron, trebuie să plătească daune morale, materiale și cheltuieli de judecată, în valoare de aproximativ 20.000 de euro, companiei americane.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro