AT&T, cel mai mare acționar al Central Media Enterprises, cu 75% dintre acțiuni, a aprobat tranzacția ce urmează să fie finalizată la jumătatea anului viitor, după ce se vor pronunța asupra tranzacției Comisia Europeană și instituțiile naționale din domeniul concurenței ale statelor în care CME deține televiziuni.

“În ultimii șase ani, în timp ce transformam acest business asigurând o creștere uimitoare a profitabilității, focusul nostru a fost acela de a crea valoare pentru proprietarii noștri. Această tranzacție care reprezintă punctul culminant al acestor eforturi, este corectă pentru acționari și o concluzie satisfăcătoare a uneia dintre cele mai reușite transformări ale unei companii de media de top din aceste timpuri. Ne bucurăm că Grupul PPF, cu rezultate de business deosebite în mai multe industrii, împărtășește perspectiva noastră asupra conținutului local și a capacității sale de a atrage audiențe mari în televiziune”, se arată într-o declarație comună semnată de Michael Del Nin si Christoph Mainusch, Co-Chief Executives Officers ai CME.

CME este o companie de media și divertisment cu afaceri în cinci țări din Europa Centrală și de Est, cu o populație cumulată de aproximativ 45 milioane de oameni. Operațiunile CME cuprind 30 de televiziuni în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady și Ring), Republica Cehă (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Action și Nova Gold), România ((PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV Internațional și PRO TV Chișinău), Slovacia (TV Markíza, Markíza International, Doma și Dajto) și Slovenia (POP TV, Kanal A, Brio, Oto și Kino). CME este listat la NASDAQ Global Select Market și la Prague Stock Exchange sub simbolul “CETV”.

Achiziție din a doua încercare

Grupul PPF investește în mai multe segmente de piață precum servicii financiare, telecomunicații, biotehnologie, imobiliare și inginerie mecanică. Acțiunile Grupului PPF se întind din Europa până în Nordul Americii și Asia. Grupul PPF deține bunuri care depășesc 45 miliarde de euro (decembrie 2018).

”Achiziția CME cu activele media din cele cinci țări europene va completa și consolida operațiunile noastre din domeniul telecomunicațiilor în Europa Centrală și de Est. Vrem să utilizăm sinergiile naturale dintre creația de conținut și distribuția sa, cu obiectivul de a dezvolta în continuare afacerile din telecomunicații și media. CME este o organizație sănătoasă și bine condusă și nu intenționăm să facem schimbări semnificative în cadrul operațiunilor sale”, se arată într-o declarație a miliardarului Petr Kellner.

PFF a mai făcut de-a lungul anilor o ofertă pentru achiziționarea CME, informa Reuters pe 17 octombrie. În 2017, grupul de investiții a încercat să cumpere compania media, însă și-ar fi retras oferta. În ianuarie 2019, grupul PFF a încercat să achiziționeze și Nova Broadcasting, cel mai mare grup de media din Bulgaria. A renunțat însă, după ce tranzacția a fost respinsă autoritatea privind concurența.

CME a anunțat în martie că începe un proces amplu de analiză în care sunt luate în calcul mai multe variante, printre care vânzarea companiei, o fuziune cu un alt partener, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe același model.

 
 

Urmărește-ne pe Google News