De altfel, Primăria Generală susține că valoarea contractului ar fi de trei ori mai mică, respectiv 112.900 lei fără TVA, însă această informaţie nu apare nicăieri. Documentele care se găsesc pe site-ul oficial al companiei municipale arată doar suma de peste 340.000 de lei.
„De ce acest ghid nu a fost realizat de cei 41 de angajați ai companiei municipale?”, Primăria București arată că proiectul trebuia făcut repede: „Pentru ducerea la îndeplinire cu celeritate a proiectului QR Code și pentru respectarea termenelor scurte de finalizare a acestuia, am procedat la contractarea unor servicii care sa asigure implementarea cat mai rapida si în mod unitar a acestui proiect complex”, se arată în răspunsul transmis G4Media.ro.
Proiectul prevede realizarea a o mie de afişe ale celor mai importante obiective turistice din Bucureşti, crearea unei rubrici pe website-ul companiei şi etichetarea fizică a celor o mie de obiective turistice cu etichete care au gravat însemnul QR. La scanarea acestora cu telefonul mobil, se face conexiunea informatica automată cu fișa corespunzatoare din website, prezentată pe telefonul mobil în una dintre cele 35 de limbi internaţionale.
Contractul are trei etape, iar criteriul utilizat pentru achiziţie este „preţul cel mai scăzut”. Pentru fiecare etapă este prevăzută suma de aproximativ 30.000 euro. În invitaţia pentru depunerea ofertelor mai este precizat faptul că pragul contractului nu este condiţionat de publicarea acestuia în SEAP. Data limită pentru depunerea ofertelor a fost 22 august 2019.
Datele publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice arată că în primul semestru din 2019 Compania Municipală Turistică București SA a înregistrat pierderi de 350.000 de euro, iar în 2018, de 480.000 euro.
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a anunţat în urmă cu două săptămâni că în companiile administrate de primarul Capitalei, Gabriela Firea, se plătesc salarii şi atât. Ministrul Cîţu a dezvăluit că ponderea cheltuielilor de personal reprezintă mai mult de 70% din totalul cheltuielilor de exploatare. La Compania Municipală Turistică Bucureşti SA ponderea cheltuielilor de personal se ridică la 91%.
Compania Municipală Turistică îşi propune să pună în valoare potențialul Bucureștiului ca destinație turistică atât pe plan național cât și internațional. Capitala a atras anul trecut puţin peste două milioane de turişti, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro