CNAIR a suspendat procesul de recepționare a lucrărilor.
”Calificativ inadmisibil”
Compania de stat a dat calificativ inadmisibil pentru o serie de zone unde au fost găsite ”deficiențe de planeitate și rugozitate”. În altă parte au fost găsite ”defecte la suprafața betoanelor”.
De asemenea, nu s-au recoltat probe în mod corect pentru stabilirea grosimii straturilor rutiere pe Autostrada Sebeș-Turda, în vreme ce alte probleme au fost consemnate la indicatoare, unele dintre acestea fiind mascate de panouri fonoabsorbante.
În fine, spațiile de servicii sunt semnalizate necorespunzător.
Iată mai jos întregul comunicat al CNAIR.
”Astfel, în urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități, printre cele mai importante fiind următoarele:
– au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;– nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod;
pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;– există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
– la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor;
sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;– nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
– este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
– nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;– trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare
În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcție de condițiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea Antreprenorului.
Precizăm că CNAIR SA a transmis Antreprenorului raportul cu neconformitățile pentru remedierea acestora în vederea recepționării la terminarea lucrărilor și a punerii în circulație a acestui sector de autostradă”.
CNAIR nu dă numele constructorilor care au lucrat prost
CNAIR nu menționează în comunicat care sunt companiile constructoare.
Totuși, în urma anunțurilor anterioare ale autorităților, aceștia sunt asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte DAcqua SpA, iar contractul costă 420 de milioane de lei fără TVA.
Autostrada demolată Sibiu-Orăștie
Anterior, și lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Orăștie a avut probleme, autostrada începând să se surpe. România a ajuns în anii trecuți la recordul de a demola o autostradă proaspăt construită deoarece sub aceasta se acumula apă, iar aceasta se crăpa.