Proiectul trebuie realizat în 4 ani, dintre care un an este pentru proiectare și alți trei pentru execuție, potrivit autorităților.

Astaldi este un grup de construcții din Italia, în vreme ce IHI Infrastructure Systems este din Japonia.

Proiectul are ca scop crearea unei căi moderne de comunicații, aceasta urmând să fluidizeze traficul dintre Brăila, Galați, Tulcea și Constanța.

Podul va avea o lungime de 2 kilometri și va avea trei deschideri: o deschidere principală, una laterală pe malul Brăila și alta, tot laterală, pe malul Tulcea.

De o parte și de alta vor exista două viaducte de acces.

Pe lângă podul suspendat, se va construi și un drum. Acesta are o lungime de 19 kilometri, între Jijia și Brăila, la care se adaugă un drum de legătură de 4,3 kilometri între Smârdan și Măcin, pe malul tulcean.

Prezent la eveniment, premierul Mihai Tudose, care este din Brăila, a declarat că proiectul datează încă din anii 80.

”În linie dreaptă”

”Semnarea contractului reprezintă intrarea în normalitate. Este un proiect discutat din anii 80. Sunt aproape 40 de ani de când se tot discută despre acest lucru. Este un pas imens. (…)

Din acest moment, s-a intrat în linie dreaptă. Este un obiectiv major şi din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei şi terminând cu Dobrogea. Este şi un element de siguranţă naţională, este şi un element de normalitate”, a afirmat Tudose.

Ulterior, premierul a stat circa un sfert la discuții cu miniștrii Felix Stroe, Marius Nica și Marcel Ciolacu în sediul Ministerului Transporturilor.

Tudose a plecat ulterior. La ora 16.00 începe Comitetul Executiv al PSD, în care se va discuta restructurarea Guvernului, cerută de Tudose. Inclusiv soarta premierului depinde de discuții.

 
 

Urmărește-ne pe Google News